19 فروردين 1398 - 10:49
آمار سال ۹۷ مشخص کرد:

عملکرد ویژه ۷ کارگزار بانکی در معاملات بورس

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می‌دهد طی سال ۹۷ در میان ۱۰۷ کارگزاری فعال در بازار سرمایه، ۷ کارگزاری سیستم بانکی در بین ۱۵ کارگزاری برتر قرار دارد.
کد خبر : ۹۸۷۱۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت های کارگزاری مفید با ۸.۴۷ درصد، کارگزاری بانک پارسیان با ۴.۶۱ درصد، کارگزاری خبرگان سهام با ۴.۶۰  درصد، کارگزاری صبا تامین با ۴.۴۵ درصد و کارگزاری آگاه  با ۴.۰۸ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


همچنین بر اساس این اطلاعات منتشر شده، در رتبه های ششم تا دهم این رده بندی کارگزاری های بانک پاسارگاد با ۲.۹۴ درصد، حافظ با ۲.۵۹ درصد، بانک رفاه کارگران با ۲.۲۷ درصد، فارابی با ۲.۲۵ درصد و بانک ملت با ۲.۲۱ درصد قرار دارد.


افزون بر این کارگزاری های بانک سپه با ۲.۱۹ درصد، بانک ملی با ۲.۱۷ درصد، بانک مسکن با ۲.۱۳ درصد، امین آوید با ۲.۰۳ درصد و مبین سرمایه با ۱.۸۰ درصد در رده های یازدهم تا پانزدهم کارگزاری های برتر بورسی قرار دارند.


معاملات آنلاین


این گزارش می افزاید: آمار معاملات ۱۲ ماهه ۹۷ نشان می دهد سهم معاملات آنلاین از معاملات نرمال بیش از ۱۸.۸۱ درصد بوده است. بر اساس اطلاعات منتشره از سوی بورس تهران، در ۱۲ ماهه سال ۹۷ از ۱۰۶ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۲ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.


همچنین ۴۲.۸۸  درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های مفید با   ۲۲.۱۶ درصد، آگاه با ۹.۳۰ درصد، فارابی با ۵.۲۹ درصد، مبین سرمایه با ۳.۳۳ درصد و تدبیرگران فردا  با ۲.۸۴ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند. از سویی دیگر از کل معاملات، بیش از ۴۹۸ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۱۵.۵۱ درصد کل خرید و فروش می باشد.


ارزش کل خرید و فروش


بنا بر این گزارش، ارزش کل خرید و فروش در ۱۲ ماهه ۹۷، بیش از ۳۲۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است. براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۸۲.۴۲ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۵.۲۰ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۱۲.۴ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر