20 فروردين 1398 - 11:13

چین به دنبال ممنوعیت استخراج بیت کوین است

کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین به دنبال معرفی لایحه ای برای ممنوعیت ماینینگ بیت کوین در این کشور است.
کد خبر : ۹۸۷۶۰
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین به دنبال ممنوعیت استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ در این کشور است. این اقدام حاکی از فشار فزآینده دولت بر روی بخش ارز رمزنگار دارد.  


در همین حال این کمیسیون اعلام کرد به دنبال افکار عمومی برای بازنگری فهرستی از صنایع است که خواهان ترغیب، محدودیت یا حذف آنها است. این فهرست برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شده بود.


در پیش نویس بازبینی فهرست صنایع، فعالیت ماینینگ ارز رمزنگار به آن اضافه شده که شامل بیش از ۴۵۰ فعالیت می شود. کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرد از آنجایی که ماینینگ ارز رمزنگار با قوانین و مقررات گره نخورده و ناامن است، استخراج ارز رمزنگار اتلاف منابع و آلوده کردن محیط زیست است.


البته زمان دقیق یا برنامه ای برای حذف ماینینگ بیت کوین اعلام نشده است. تا هفتم ماه آینده میلادی زمان برای اظهار نظر در مورد این پیش نویس وجود دارد. روزنامه دولتی «سکیوریتی تایمز» چین نوشت: این فهرست بازتاب نگرش سیاست صنعتی چین در مورد صنعت ارز رمزنگار است.  


بخش ارز رمزنگار از سال ۲۰۱۷ میلادی تحت نظارت دقیق چین است؛ یعنی از زمانیکه رگولاتورها اقدام به ممنوعیت عرضه اولیه سکه و توقف مبادلات تجارت ارز رمزنگار کردند.


چین همچنین ماینینگ ارز رمزنگار را محدود و بسیاری از شرکت ها را مجبور به پیدا کردن پایگاهی در جای دیگر کرد. شرکت های چینی در میان بزرگترین تولید کنندگان ماینینگ بیت کوین هستند. سال گذشته حداقل سه شرکت چینی در این حوزه به دنبال افزایش درآمدی میلیارد دلاری خود با عرضه اولیه در هنگ کنگ بودند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر