22 فروردين 1398 - 11:29
اتحادیه اروپا اعلام کرد :

تبعات سنگین نابودی سازمان تجارت جهانی

اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ به دنبال از بین بردن سازمان تجارت جهانی است باید آماده قانون جنگل باشیم.
کد خبر : ۹۸۸۳۲
World Trade Organization

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «سسیلا مالمستروم» رییس تجارت اتحادیه اروپا به دنبال تهدید آمریکا برای وضع تعرفه های جدید برای اتحادیه اروپا به همپیمانان هشدار دارد اگر رییس جمهور دونالد ترامپ سازمان تجارت جهانی را هم بپاشاند، یک خرابی عظیم در جهان ایجاد می کند.  


وی افزود: اقدام آمریکا قانون جنگل ایجاد می کند و فقط قدرتمندترین زنده می ماند. رییس تجارت اتحادیه اروپا گفت: ترامپ از سازمان تجارت جهانی به بعنوان بدترین توافقی که تا به حال انجام گرفته یاد کرده است. از آنجایی که ترامپ نیازمند تایید کنگره برای دنبال کردن تهدید وضع تعرفه علیه اروپا است در پی اقداماتی است که می تواند توانایی سازمان تجارت جهانی را برای داوری در اختلافات از بین برد.


ایالات متحده سال گذشته میلادی به طور یکجانبه تعرفه هایی را بر روی آلومنیوم و فولاد خارجی وضع کرد و ترامپ اکنون اتحادیه اروپا را تهدید به وضع تعرفه بر روی خودرو و قطعات آن کرده است.


چند روز پیش دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد این نهاد آماده تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری بر روی واردات از اروپا به دلیل یارانه داده شده این بلوک به ایرباس است. اتحادیه اروپا مذاکراتی را با هدف انجام اصلاحات در سازمان تجارت جهانی و فرونشاندن نگرانی های ایالات متحده شروع کرده؛ اما این مذاکرات تا الان به نتیجه ای نرسیده اند.


بر پایه این گزارش، «مالمستروم» گفت: بدون مبالغه این مهمترین کاری است که در سیاست تجارت امروز خود داریم. بدون سازمان تجارت جهانی، شاهد خرابی عظیمی خواهیم بود که هزینه و بار آن برای تجارت بسیار ملموس خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر