23 ارديبهشت 1398 - 10:36
«‌ایبِنا» آخرین لیست منتشره را بررسی کرد:

توقف نماد معاملاتی دو بانک در بورس

آخرین آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد که در بین ۲۷ نماد معاملاتی ممنوع المعامله در بازار سهام نماد معاملاتی دو بانک نیز وجود دارد.
کد خبر : ۹۹۸۸۳
طرح

به گزارش ‌ایبِنا، تازه ترین لیست نمادهای معاملاتی متوقف شده که از سوی بورس اوراق بهادار تهران منتشر شده نشان می دهد که نماد معاملاتی دو بانک «انصار و خاورمیانه» در بین نمادهای متوقف شده ۲۷ شرکت دیگر قرار دارد.


علت توقف نماد بانک انصار و خاورمیانه


بر اساس این گزارش، بانک انصار که با نماد معاملاتی «وانصار» در بازار اول حاضر است از ۶ مرداد ماه ۹۷ به علت تعلیق و بانک خاورمیانه که با نماد معاملاتی «وخاور» در بازار دوم حضور دارد از ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۸ به علت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده «انتخاب اعضا» متوقف شده است.


توقف نماد یک شرکت از سال ۹۵


بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی ‌ایبِنا مشخص می کند که شرکت کنتورسازی که با نماد معاملاتی «آکنتور» در بازار اول بورس تهران حضور دارد از ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۵ تا به امروز ممنوع المعامله شده که قدیمی ترین نماد متوقف شده در تالار شیشه ای است.


جزییات توقف معاملات ۲۴ شرکت


به گزارش ‌ایبِنا، نمادهای معاملاتی شرکت های «درخشان تهران، صنایع لاستیک سهند، صنایع کاغذسازی کاوه، حمل و نقل توکا، لنت ترمز ایران، تولید مواد اولیه داروپخش، داروسازی زاگرس فارمد پارس، ایران دارو و خدمات انفورماتیک» نیز به دلیل «برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده با دستور جلسه انتخاب اعضا و اصلاح اساسنامه» متوقف شده است.


چالش های شفاف سازی


این گزارش می افزاید: شرکت های «سیمان ارومیه، سیمان دورود، سیمان فارس، سیمان سفید نی ریز، فارس نو، نفت بهران، دوده صنعتی پارس، نفت سپاهان، نفت پارس و پگاه آذربایجان» نیز که در بازارهای اول و دوم بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می کنند بنا به دلایلی همانند «برگزاری مجمع و شفاف سازی اطلاعات مالی» دچار توقف نماد شده اند.


افزون بر این، اطلاعات منتشر شده و بررسی های ‌ایبِنا حاکی از آن است که ۶ نماد شرکت های «غلتک سازی سپاهان، قند نیشابور، گروه صنعتی بوتان، پتروشیمی مبین و ارتباطات سیار ایران» نیز به علت « افشای اطلاعات با اهمیت، برگزاری مجمع و تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی» دچار توقف و ممنوع المعامله شدن در تالار شیشه ای شده اند.


جدول توقف نمادها




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها