کاهش فعالیت بخش خدمات ایرلند در سپتامبر پس از دو ماه رشد

برای اولین بار طی سه ماه اخیر فعالیت در بخش خدمات ایرلند در ماه سپتامبر کاهش یافت.
کد خبر : ۱۱۸۵۳۹
ایرلند

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، یک تحقیق نشان داد که فعالیت در بخش خدمات ایرلند در ماه سپتامبر برای اولین بار طی سه ماه کاهش یافته زیرا دولت برخی از محدودیت های COVID-۱۹ را در نتیجه افزایش موارد ابتلا در سراسر اروپا دوباره اعمال نموده است.


ایرلند، یکی از کندترین کشورهای اروپا در مورد کاهش تعطیلات اولیه COVID-۱۹، در ۱۸ سپتامبر محدودیت های جدیدی را در پایتخت خود، دوبلین وضع کرد، وعده های غذایی داخلی در رستوران ها را ممنوع کرد و به مردم توصیه کرد که در خانه کار کنند و مسافرت نداشته باشند.


(PMI) برای خدمات از ۵۲.۴ در ماه قبل به ۴۵.۸ در ماه سپتامبر به شدت کاهش یافت و در زیر خط ۵۰ واحدی قرار گرفت که رشد را از انقباض جدا می کند. کاهش ماهانه ۶.۶ واحدی، سومین رکورد بزرگ ثبت شده پس از دو ماه سقوط دو رقمی بود که شاخص را از بالاترین حد ۵۹.۹ در فوریه سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح ۱۳.۹در آوریل رساند.


تولید ایرلند در سپتامبر متوقف شد و از PMI ۵۲.۳ به ۵۰.۰ رسید. الیور منگان، اقتصاددان ارشد AIB ، در بیانیه ای گفت: بهبود اقتصاد خدمات ایرلند در سپتامبر درنتیجه افزایش موارد ابتلا به ویروس و عدم اطمینان اقتصادی کاهش یافت."


وی افزود: شرکت ها تقاضای کم را به محدودیت های COVID-۱۹، عدم اطمینان اقتصادی و دشواری در انجام فروش جدید به دلیل تصمیم گیری طولانی تر مشتریان، مرتبط می دانند. فعالیت تجاری در هر چهار زیربخش تحت نظارت کاهش یافت و سریع ترین کاهش در حمل و نقل، گردشگری و اوقات فراغت رخ داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر