01 ارديبهشت 1402 - 11:08
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

گروه بانکی در بورس، نماد‌هایی با پتانسیل بالا برای رشد

گروه بانکی در بورس، نماد‌هایی با پتانسیل بالا برای رشد
کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد ارزش دارایی‌های ریالی، رشد ارزش دارایی‌های ارزی و بهبود عملیات سه پتانسل بانک‌ها برای رشد است.
کد خبر : ۱۴۸۹۹۶

محمد حسین حقیقی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: گروه بانکی از چند جهت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا از حیث رشد ارزش دارایی‌های آن‌ها خصوصا دارایی‌های ارزی که می‌تواند زمینه شناسایی سود حاصل از تسعیر ارز را ایجاد کند، می‌تواند مورد اقبال باشد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: در کنار این‌ها در بانک‌هایی که تراز ارزی مثبتی دارند، شاهد هستیم که علاوه بر دارایی‌های ارزی، سایر دارایی‌های این بانک‌ها نیز نسبت به سال ۹۸ که تجدید ارزیابی کرده اند، افزایش خوبی داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: از نظر عملیاتی نیز عموماً سیاست‌های بانک مرکزی به گونه‌ای بوده که بانک‌های تراز، معمولاً با حاشیه سود خوبی فعالیت می‌کنند. چنانچه بانک‌ها در سیاست تقسیم سود بهتر عمل کنند، این صنعت نیز می‌تواند پرپتانسیل تلقی شود.


محمد حسین حقیقی در پایان تاکید کرد: گروه بانکی یکی از گروه‌های عقب افتاده بازار سرمایه است و از این جهت این گروه پتانسیل رشد دارد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر