قیمت نفت به ۸۱ دلار رسید

قیمت نفت به ۸۱ دلار رسید
قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت به بالای ۸۱ دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۱۵۲۹۲۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، قیمت‌های آتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت پس از دو بار افزایش، کاهش جزئی را ثبت کردند، اما برای سومین هفته متوالی برای اولین بار از آوریل به بعد در مسیر صعود قرار دارند.

صعود قیمت نفت به عوامل گوناگونی از جمله حوادث اخیر لیبی و نیجریه بستگی دارد که طی آن روز پنجشنبه، تعدادی از میادین نفتی در لیبی به دلیل اعتراض یک قبیله محلی به ربوده شدن وزیر سابق، تعطیل شدند. همچنین شرکت شل، حمل و نقل نفت خام نیجریه را به دلیل نشت احتمالی در یک پایانه متوقف کرده است.

تاماس وارگا، تحلیلگر BVM، گفت که اختلالات عرضه در لیبی حدود ۳۷۰۰۰۰ بشکه در روز را متوقف می‌کند، در حالی که ضرر ناشی از اختلال در حمل و نقل نفت خام نیجریه حدود ۲۲۵۰۰۰ بشکه در روز برآورد می‌شود.


بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۳:۲۰ به وقت گرینویچ با اندکی ۰.۲۲ درصد کاهش به ۸۱.۱۸ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا نیز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۷۶.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

این کاهش جزئی علیرغم دریافت حمایت بیشتر قیمت‌ها از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی و سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) است که پیش‌بینی می‌کردند تقاضای نفت در نیمه دوم سال به‌ویژه در چین، علی‌رغم وضعیت نامطلوب اقتصاد کلان، افزایش یابد.

کاهش تورم در ایالات متحده همچنین بازار‌ها را امیدوار کرده است که فدرال رزرو ایالات متحده به پایان سریعترین چرخه انقباض خود از دهه ۱۹۸۰ نزدیکتر شود.

از سوی دیگر عربستان سعودی و روسیه، بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان، نیز در ماه جاری افزایش کاهش تولید نفت را که از نوامبر سال گذشته اعمال شده بود، اعلام کردند و حمایت بیشتری از قیمت نفت خام ارائه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر