کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد:

افزایش سرمایه‌گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات برعایدی سرمایه

افزایش سرمایه‌گذاری در تولید با تصویب قانون مالیات برعایدی سرمایه
نماینده مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه در کشور‌های توسعه یافته از سالیان قبل راه‌اندازی شد تا سرمایه‌گذاری در تولید تقویت شود.
کد خبر : ۱۵۳۱۲۳

احسان عسکری فیروزجایی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: حجم نقدینگی در کشور رشد می‌کند، بنابراین بانک مرکزی و دولت به دنبال این هستند تا نقدینگی را به طرف بازار‌های مولد که به رشد اقتصادی و رشد اشتغال کمک می‌کند هدایت کنند و همچنین این نقدینگی را به سمتی هدایت کنند که تامین مالی شرکتی و تامین مالی دولتی افزایش یابد، به همین دلیل لازم بود تا قانون مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود.


عسکری گفت: مالیات بر عایدی سرمایه در کشور‌های توسعه یافته از سالیان قبل راه اندازی شده است، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک بزرگی به کاهش سفته‌بازی در بازار‌های غیر مولد، یعنی بازار‌های ارز، طلا، خودرو و مسکن بکند.


این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: با اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه بخشی از نقدینگی به عنوان سپرده گذاری وارد شبکه بانکی شده و بخشی دیگر وارد بازار سرمایه می‌شود تا در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و همچنین در صندوق‌های بورسی سرمایه گذاری شود.


این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: بخشی از پول‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شود به اوراق تامین مالی شرکت‌های بورسی اختصاص خواهد یافت و همچنین بخشی از نقدینگی به طرح‌های سرمایه گذاری که مجوز آن از سمت سازمان بورس و اوراق بهادار یا وزارت اقتصاد و یا بانک مرکزی صادر می‌شود، اختصاص می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه مخالفین سر سختی داشت و این مخالفین در بازار‌های غیر مولد و با استفاده از سفته بازی به دنبال منافع شخص خود بودند، در نتیجه این افراد فشار‌هایی را بر دولت و مجلس وارد می‌کردند تا قانون مالیات بر عایدی سرمایه مصوب نشود، اما خوشبختانه این قانون در مجلس فعلی تصویب شد.


احسان عسکری فیروزجایی در پایان تاکید کرد: امیدواریم اثرات قانون مالیات بر عایدی سرمایه در سال‌های آتی برای اقتصاد کشور بیشتر عیان شود و رشد اقتصادی تقویت شود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر