ناتوانی مجارستان در کنار گذاشتن گاز روسیه

ناتوانی مجارستان در کنار گذاشتن گاز روسیه
یکی از مقامات وزارت امور خارجه مجارستان تأیید کرد که کشورش بدون گاز روسیه نمی‌تواند کار کند.
کد خبر : ۱۵۳۷۰۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین. تاماش منتسر، مسئول روابط دوجانبه در وزارت امور خارجه مجارستان، با بیان اینکه کشورش بدون گاز روسیه نمی‌تواند کار کند، تاکید کرد: هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه این گاز با قیمت‌های متورم عرضه می‌شود، بی اساس است.

اظهارات او در حالی بیان شد که مخالفان در تلاش هستند که اثبات کنند قرارداد‌های دو سال پیش با شرکت روسی "گازپروم" "دیگر به نفع کشور نیست. 

این دیپلمات مجارستانی گفت که نمایندگان احزاب اپوزیسیون مدام دروغ می‌گویند و معتقدند قرارداد گازی با روسیه "غیر ضروری و گران" است.

مسئول روابط دوجانبه در وزارت خارجه مجارستان در پایان گفت: گاز روسیه امنیت ماست. اگر می‌خواهید قیمت‌ها کاهش یابد، از صلح دفاع کنید.

قابل ذکر است که روسیه همچنان تامین کننده اصلی گاز مجارستان است، زیرا شرکت دولتی مجارستان "MVM" در سپتامبر ۲۰۲۱ دو قرارداد بلندمدت با شرکت روسی "گازپروم" امضا کرد که در مجموع سالانه ۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز را تامین می‌کنند.

از آنجایی که استفاده از خط لوله گاز «نورد استریم» به حالت تعلیق درآمد، در اکتبر ۲۰۲۲ توافقی برای افزایش عرضه گاز روسیه به مجارستان از طریق خط لوله جنوبی «جریان ترکیه» و انشعاب آن از طریق بلغارستان و صربستان صورت گرفت و مجارستان سال گذشته ۴.۸ میلیارد متر مکعب گاز از طریق این خط لوله دریافت کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر