گسترش روزافزون دامنه تحریم کالا‌های شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی

گسترش روزافزون دامنه تحریم کالا‌های شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی
موج تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی که از سوی مردم در بسیاری از کشور‌ها به راه افتاده است، روز به روز افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۵۶۱۰۵

به گزارش ایبنا به نقل از رسانه‌های عربی، مردم آزاده حامی فلسطین در کشور‌های مختلف بخصوص کشور‌های اسلامی، نقشه تجاری جدیدی را به دور از دستورالعمل‌های رسمی دولت‌ها علیه اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها ترسیم کرده‌اند.

دامنه پویش‌های تحریم رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن این بار گسترش یافته و شامل کالا‌های وارداتی از کشور‌هایی است که به عنوان «طرف ثالث» در جهان عربی و اسلامی توصیف می‌شوند.

در این راستا، مردم در بسیاری از کشور‌های اسلامی، کالا‌های کشور‌هایی را که روند عادی‌سازی روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری با اسرائیل را عمیق‌تر کرده و به «مناطق ترانزیتی» برای کالا‌های رژیم اشغالگر تبدیل شده‌اند، تحریم کردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام گسترش دامنه تحریم رژیم صهیونیستی و حامیان آن فهرست‌هایی را منتشر کردند که شامل بسیاری از محصولات آمریکایی، فرانسوی، آلمانی و اوکراینی است که در کشور‌های عربی مانند مصر، عربستان سعودی، امارات، کویت، اردن، و ... یافت می‌شود.

به گفته آنها، شرکت‌های کوکاکولا، پپسی کولا، دانون، نستله و محصولات شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی استارباکس در راس کالا‌های تحریمی قرار دارد، اگرچه اکثر این شرکت‌ها به وضوح حمایت خود را از اشغال اعلام نکردند.

فهرست‌های دیگر شامل رستوران‌های زنجیره‌ای papa johns، Vanish، Ariel، Tide، Hall's، Hardee's، KFC، Burger King، Corn Flakes، Chili's و Pizza Hut بود.

بسیاری از کارگزاران این شرکت‌ها تلاش کردند تا تأیید کنند که صاحبان شعب در کشور‌های عربی عمدتاً بومی هستند و شرکت‌های مادر معمولاً سهامی عام هستند و سهام آن‌ها در بورس معامله می‌شود، اما این امر تأثیری بر فراخوان‌های تحریم نداشته است.

چندین رستوران زنجیره‌ای از جمله رستوران‌های کرم الشام در مصر از دیروز اعلام کردند که سرو نوشیدنی‌های کوکاکولا و پپسی را متوقف می‌کنند.

همچنین به دنبال انتشار تصاویری از کمک رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در فلسطین اشغالی به نظامیان صهیونیست و اهدای غذای رایگان به آن‌ها که خشم مسلمانان را در پی داشت، شعب مک دونالد در لبنان و فرانسه مورد حمله قرار گرفت و بسیاری هم غذا‌های این رستوران را تحریم کردند.

اگرچه شعب مک دونالد در ترکیه و مصر با صدور بیانیه‌ها اعلام کردند که با شعب مک دونالد در فلسطین اشغالی مرتبط نیستند و مک دونالد ترکیه گفت یک میلیون دلار به مردم غزه کمک خواهد کرد. اما فعالان مدافع فلسطینی این برند را هم در فهرست سیاه آورده و تاکید دارند که مک دونالد یک رستوران زنجیره‌ای است و بی‌ارتباط خواندن شعب آن با هم، معنایی ندارد.

فعالان عرب در همبستگی با مردم فلسطین همچنین پویشی را برای تحریم برند لوازم آرایشی آمریکایی «کایلی جنر» راه اندازی کردند. این شرکت هم در شبکه‌های اجتماعی تصویری در دفاع از رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود.

در کویت برای مثال هشتگ «بایکوت توبی» در صدر پرطرفدارترین فهرست پلتفرم «X» قرار گرفت، توبی کافه‌ای معروف است که مدیر آن در توئیتر نوشته بود: «کشتن مردم بی‌گناه، چه فلسطینی‌ها و چه اسرائیلی‌ها، وحشتناک است» و به دنبال ابراز خشم کاربران مجبور به حذف توئیت شد.

امارات متحده عربی نیز یکی از کشور‌هایی است که کالا‌های آن به وفور در بازار‌های کشور‌های اسلامی یافت می‌شود و فعالان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که به دنبال موضع گیری هفته گذشته ابوظبی در ابراز نارضایتی از عملیات طوفان الاقصی کالا‌های اماراتی هم در فهرست کالا‌های تحریم شده قرار دارند.

حملات بی امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ۹ روز گذشته تا صبح امروز یه شهادت ۲۳۲۹ فلسطینی و مجروح شدن ۹۰۲۴ نفر منجر شده و آمار این قربانیان که اغلب آن‌ها زن و کودک هستند، هر لحظه در حال افزایش است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: اسرائیل تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر