احتمال افزایش ۶.۳ میلیارد دلاری درآمد نفت و گاز روسیه در نوامبر

احتمال افزایش ۶.۳ میلیارد دلاری درآمد نفت و گاز روسیه در نوامبر
وزارت دارایی روسیه اعلام کرد بودجه فدرال این کشور می‌تواند ۵۸۳.۳ میلیارد روبل (۶.۳ میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز دریافت کند.
کد خبر : ۱۵۶۸۸۶

به گزارش ایبنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دارایی روسیه در وب سایت خود اعلام کرد که بودجه فدرال این کشور می‌تواند ۵۸۳.۳ میلیارد روبل (۶.۳ میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز در نوامبر ۲۰۲۳ دریافت کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: حجم مورد انتظار درآمد‌های اضافی نفت و گاز بودجه فدرال به میزان ۵۸۳.۳ میلیارد روبل در نوامبر ۲۰۲۳ پیش بینی می‌شود.

وزارت دارایی روسیه افزود: اختلاف درآمد‌های واقعی نفت و گاز دریافتی نسبت به حجم مورد انتظار ماهانه این درآمد‌ها در پایان اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۷.۸ میلیارد روبل (۴۲۲ میلیون دلار) رسید.

بر اساس وب سایت این سازمان، حجم خرید روزانه ارز و طلای روسیه از ۸ نوامبر تا ۶ دسامبر ۲۰۲۳ معادل ۲۹.۶ میلیارد روبل (۳۲۲ میلیون دلار) خواهد بود.


در این بیانیه آمده است: مجموع وجوه تخصیص یافته برای خرید ارز و طلا ۶۲۱.۱ میلیارد روبل (۶.۷ میلیارد دلار) است. عملیات به ترتیب از ۸ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۳ انجام می‌شود، حجم روزانه خرید ارز و طلا معادل ۲۹.۶ میلیارد روبل (۳۲۱ میلیون دلار) خواهد بود.

از ۶ اکتبر تا ۷ نوامبر، خرید ارز معادل ۱۸.۱۲ میلیارد روبل (۱۹۷ میلیون دلار) در روز است.

وزارت دارایی روسیه همچنین یادآور شد که به منظور کاهش نوسانات بازار‌های مالی، بانک مرکزی این کشور انتقال خرید ارز به بازار ارز داخلی را از ۱۰ اوت ۲۰۲۳ تا پایان سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس این گزارش، از ۱۳ ژانویه، وزارت دارایی روسیه به عنوان بخشی از قانون جدید بودجه اقدام به فروش ارز در بازار ارز داخلی کرده است. عملیات خرید و فروش ارز خارجی توسط بانک مرکزی روسیه در بازار داخلی در بخش ارزی بورس مسکو با ابزار یوان-روبل انجام می‌شود.

برچسب ها: نفت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر