05 بهمن 1402 - 18:30
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

ثبات اقتصادی و ارزی ره‌آورد مدیریت بانک مرکزی در یکسال گذشته

ثبات اقتصادی و ارزی ره‌آورد مدیریت بانک مرکزی در یکسال گذشته
به حداقل رساندن نوسانات ارز و برخورد با مافیایی که در ایجاد تنش در بازار اثرگذارند از جمله عملکردهای مثبت رئیس کل بانک مرکزی است.
کد خبر : ۱۵۸۴۹۸

محمد واعظ؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عملکرد رئیس کل بانک مرکزی در یک سال گذشته گفت: با توجه به اینکه یکی از موضوعات مهم مورد توجه رئیس بانک مرکزی یعنی ثبات اقتصادی را در یکسال گذشته شاهد بوده‌ایم، در مجموع می‌توان گفت برنامه‌ها و اهداف مطرح شده و پیش بینی‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ثبات اقتصادی طی یک سال گذشته محقق شده است.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: مساله مهمی که منجر به ثبات اقتصادی شده موضوع تثبیت نرخ ارز و به حداقل رساندن نوسانات نرخ ارز است چرا که نرخ ارز در ایران از عوامل مختلفی اعم از سیاسی یا اقتصادی اثر می‌پذیرد. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نوسانات اخیر بازار ارز ناشی از تحولات منطقه‌ای است که موقتی و گذرا خواهد بود، خاطر نشان کرد: کاهش نوسانات نرخ ارز و برخورد با مافیایی که در ایجاد تنش‌های قیمتی در نرخ ارز اثرگذارند از جمله عملکرد‌های مثبت رئیس کل بانک مرکزی طی یک سال گذشته به شمار می‌رود، چرا که ثبات درنرخ ارز به ثبات در قیمت‌ها و کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد بسیار کمک می‌کند.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر