ایندیپندنت: هر موشکی که به یمن شلیک می‌شود دو میلیون دلار هزینه دارد

ایندیپندنت: هر موشکی که به یمن شلیک می‌شود دو میلیون دلار هزینه دارد
تظاهرکنندگان حمله نظامی آمریکا-انگلیس به یمن برای حفاظت از تجارت جهانی در دریای سرخ را محکوم کردند.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، گزارشی که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر کرد نشان داد که مخالفان جنگ‌های جورج دبلیو بوش و تونی بلر در دو دهه پیش شعار «نه به جنگ برای نفت» سر می‌دادند.

در این گزارش آمده است که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا، تهدید کرد که حملات هوایی بیشتری به یمن انجام خواهد داد، در حالی که ظاهرا فراموش کرده است که مداخله وی برای سرنگونی رژیم معمر قذافی در لیبی در سال ۲۰۱۱ در واقع ۶ ماه طول کشید و لیبی را در وضعیت هرج و مرج قرار داد.


در این گزارش همچنین اشاره شده است که یمن در مرکز درگیری‌های مختلف، چه غزه و چه غرب آفریقا قرار دارد؛ و  با وجود اهمیت استراتژیک یمن به دلیل نگاه آن به منطقه‌ای که کریدور بخش بزرگی از تجارت جهانی است، غرب طی دهه‌ها مشکلات یمنی‌ها را "بدخواهانه" نادیده گرفته است.

این روزنامه بر لزوم یادآوری این نکته تاکید کرد که مداخله در یمن سابقه شرم آور دارد و تاکید کرد که کشتی‌های جنگی آمریکایی و انگلیسی ممکن است در دفع برخی حملات حوثی‌ها در دریای سرخ موفق شده باشند، اما این موفقیت هزینه بالایی دارد، زیرا پهپاد‌ها موشک‌های دو میلیون دلاری را پرتاب می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آنچه که بیش از همه نگران کننده است، فرسودگی ذخایر موشک‌های دفاعی غرب است، اوکراین برای دفع حملات هوایی روسیه به شدت به تامین مجدد آن‌ها از ناتو متکی بوده است، اما در هفته‌های اخیر واشنگتن ارسال موشک‌های پاتریوت را به اسرائیل هدایت کرده است.

با پرتاب موشک‌های کره شمالی به عنوان یک تحریک کننده علیه کره جنوبی و ژاپن، و تهدید چین تایوان، بار بر دوش نیروی دریایی ایالات متحده و متحدانش که تسلیحات آن‌ها در سراسر شریان‌های اقتصادی حیاتی جهان مستقر هستند، سنگین‌تر می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: یمن آمریکا موشک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر