کاهش ۷۵ درصدی سرمایه‌گذاران فرشته در حوزه فناوری تل‌آویو

کاهش ۷۵ درصدی سرمایه‌گذاران فرشته در حوزه فناوری تل‌آویو
روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی نوشت که صنعت فناوری این رژیم در نتیجه جنگ غزه با بحران سختی روبه‌روست.
کد خبر : ۱۶۱۰۵۲

به گزارش ایبنا، «صنعت فناوری در  رژیم صهیونیستیبا ظهور پدیده‌های اخراج کارگران و فروپاشی استارت‌آپ‌های با رشد سریع در حال عبور از بحرانی دشوار است» این را روزنامه اقتصادی گلوبز امروز گزارش داده است.


به نوشته این روزنامه، بحران در صنعت فناوری اسرائیل با بحران اقتصادی جهانی ناشی از تورم بالا آغاز شد، اما سال گذشته حتی زمانی که سایر نقاط جهان نشانه‌هایی از بهبود در تورم را شاهد بودند، در  رژیم صهیونیستی بحران ادامه یافت. گلوبز افزود: استارت‌آپ‌های نوپا در اسرائیل به شدت تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفته‌اند، افزون بر اینکه تأسیس شرکت‌های جدید در حوزه فناوری هم دشوار و موانع برای جذب سرمایه بیشتر شده است. بر اساس داده‌های گزارش شده توسط روزنامه گلوبز از دفتر پشتیبانی غیردولتی استارتاپ‌ها (Startup Nation Central) یکی از جنبه‌های اصلی این بحران کاهش شدید تعداد سرمایه گذاران فرشته در  رژیم صهیونیستی است.


به نوشته این روزنامه، در گذشته این سرمایه گذاران یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین چارچوب‌های شرکت‌های تازه تاسیس را تشکیل می‌دادند، اما امروزه این روند در حال تغییر است. تعداد سرمایه گذاران فرشته در  رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ به ۶۱ نفر کاهش یافته است در حالی که در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۱ نفر می‌رسید یعنی ۷۵ درصد کاهش یافته است و در سال ۲۰۲۱ هم این تعداد سرمایه گذار فرشته فعال در  رژیم صهیونیستی به ۳۰۰ نفر می‌رسیدند یعنی تعداد آن‌ها طی دو سال گذشته ۸۰ درصد کم شده است.


سرمایه گذار فرشته به شخص یا گروهی گفته می‌شود که سرمایه مورد نیاز برای استارتاپ‌های در حال رشد و یا کسب و کار‌های نوپا را فراهم می‌کند. سرمایه گذار فرشته در ازای کمک خود به کسب و کار‌ها، بخشی از سهام آن شرکت در حال توسعه را می‌گیرد، به این منظور که در سوددهی آن کسب و کار سهیم باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر