28 فروردين 1403 - 18:11
مدیرعامل مرکز مبادله ایران اعلام کرد؛

تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
از ابتدای سال تا پایان روز گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار ارز برای دارو، واردات کالا‌های اساسی و تجاری تامین شد.
کد خبر : ۱۶۲۲۸۴

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ علی سعیدی؛ مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش‌های تامین ارز و معاملات طلای این مرکز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

 

تامین ۲.۷ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

وی افزود: ۴۵۸ میلیون دلار ارز جهت واردات کالا‌های اساسی و دارو تامین شد. کالا‌های تجاری و بازرگانی نیز ۱۲۶۹ میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۵۶ میلیون دلار را نشان می‌دهد. تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۵ میلیون دلار بوده است.

تامین ۲.۷ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

 

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۹۰ و ۱۵۳ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۹۹، ۸۲، ۵۶ و ۱۱۳ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۴، ۱۰۰، ۷۲ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، ۶۲۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۰۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

 

تامین ۲.۷ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر