31 تير 1396 - 17:45

مذاکره با تلگرام برای انتقال سرورها به ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی خارجی الزام دارند که هاست خود را به داخل کشور منتقل کنند و در همین زمینه مذاکراتی با تلگرام انجام شده است.
کد خبر : ۷۲۶۲۵
نصراله جهانگرد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نصرالله جهانگرد در نشست خبری در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ با اشاره به حمایت دولت‌ از شبکه‌های اجتماعی بومی گفت: اگر ترافیک و تعداد مشترکان شبکه‌های اجتماعی داخلی بالا برود، مجوز ارایه خدماتی از جمله پرداخت، خدمات صوتی و سایر ارزش‌های افزوده را به آنها خواهیم داد.


وی از نهایی شدن مذاکره با وزارت صنعت برای ادغام دو نمایشگاه حوزه ICT خبر داد و گفت: مجریان برگزاری الکامپ و تلکام به همراه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها باید زمینه این همکاری را فراهم کنند.


رییس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: امکان استفاده از دولت همراه فراهم شده و تا دو روز آینده این مسئله به طور رسمی اعلام خواهد شد.


جهانگرد با تشریح وضعیت پیاده سازی طرح موتور جستجوی بومی در کشور مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات گفت: ٨ موتور جستجوی بومی در کشور راه‌اندازی شده که ٢ موتور تحت حمایت وزارت ارتباطات فعالیت کرده و بالغ بر ٤ میلیارد صفحه فارسی در وب را پشتیبانی می‌کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: «تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار اپلیکیشن ایجاد شده که بسیاری از آنها از اطلاعات دولت استفاده می‌کنند. اگر دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند، اپلیکیشن‌های بیشتری ساخته می‌شود، زیرا افق این برنامه بیش از یک میلیون اپلیکیشن بومی است.


به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات، در راستای راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، اسناد کل خدمات دولت باید در این سامانه قرار گیرد که در حال حاضر تمامی ۱۰۸ دستگاه کشور به هم متصلند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات ایجاد شده برای دامنه‌های دات کام در خارج کشور اظهارداشت: ما پیش از این هم درباره دیتابیس‌هایی که خاص آنها در خارج از کشور بود، دچار مشکل بودیم و این احتمال وجود دارد که سرویس یک ارایه دهنده دچار مشکل باشد؛ البته سیاست‌های کلی تحریمی درباره دامنه‌های ایرانی وجود نداشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر