10 شهريور 1396 - 09:20
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

اختلاف دلار آزاد و دولتی ۵۵۴ تومان شد

با وجود برنامه دولت برای اجرای یکسان سازی نرخ ارز، اما همچنان بیش از ۵۰۰ تومان شکاف بین نرخ دولتی و آزاد دلار وجود دارد و بانک مرکزی به دنبال پُر کردن تدریجی این شکاف قیمتی است.
کد خبر : ۷۴۲۵۵
بازار ارز

به گزارش ایبِنا، بررسی روند تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد و نرخ گذاری بانک مرکزی برای دلار بانکی از ابتدای شهریور ماه سال جاری نشان می دهد، که شکاف قیمتی نرخ آزاد و دولتی دلار بین ۵۲۸ تا ۵۵۵ تومان در نوسان بوده است. اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی در روز گذشته نیز به ۵۵۴ تومان رسید.


روز پنج شنبه هر دلار در بازار آزاد ۳۸۷۴ تومان و نرخ دولتی آن نیز ۳۳۲۰ تومان است. بانک مرکزی در یکی دو سال اخیر در تلاش است تا زمینه یکسان سازی نرخ ارز و حذف شکاف قیمتی را عملیاتی کند. پیش از این، رییس کل بانک مرکزی از افزایش تدریجی نرخ دلار تا زمان حذف شکاف قیمتی دلار آزاد و دولتی سخن گفته بود.


با این حال، همچنان فاصله نرخ دلار در بازار آزاد و بانکی بیش از ۵۰۰ تومان است. کارشناسان بانکی و اقتصادی عقیده دارند، ‌ به دلیل فروکش کردن نوسانات نرخ ارز در اقتصاد ایران و همچنین رفع بخشی از تحریم های بانکی ایران، زمان مناسب برای اجرای یکسان سازی نرخ ارز و حذف بازارهای موازی فرا رسیده است.


جدول مقایسه‌ای قیمت دلار در بازار آزاد و نرخ بانکی


(قیمت‌ها به تومان)



























































تاریخ قیمت دلار در بازار آزاد قیمت دلار بانکی تفاوت قیمت
۹۶.۰۶.۰۱ ۳۸۳۲ ۳۳۰۴ ۵۲۸
۹۶.۰۶.۰۲ ۳۸۳۷ ۳۳۰۷ ۵۳۰
۹۶.۰۶.۰۴ ۳۸۴۷ ۳۳۰۹ ۵۳۸
۹۶.۰۶.۰۵ ۳۸۶۴ ۳۳۰۹ ۵۵۵
۹۶.۰۶.۰۶ ۳۸۵۹ ۳۳۱۲ ۵۴۷
۹۶.۰۶.۰۷ ۳۸۵۸ ۳۳۱۶ ۵۴۲
۹۶.۰۶.۰۸ ۳۸۷۲ ۳۳۱۹ ۵۵۳
۹۶.۰۶.۰۹ ۳۸۷۴ ۳۳۲۰ ۵۵۴


برچسب ها: ارز دلار بازار ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر