کاهش شدید شاخص بورس چین

شاخص ها در بورس چین سنگین ترین افت روزانه را در ۱۷ ماه گذشته متحمل شدند.
کد خبر : ۷۸۰۸۳
بورس چین

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، افزایش میزان سوددهی اوراق مشارکت در چین، سرمایه گذاران را به سوی خرید این اوراق جذب کرده و بازدهی سهام با کاهش مواجه شده است.


در همین حال، تحلیلگران معتقدند افزایش میزان سود اوراق مشارکت چین به دلیل تصمیم دولت برای جلوگیری از بدهی های خارجی است و این  اتفاق در حالی شکل گرفته که در این میان نگرانی ها از کندی آهنگ رشد اقتصادی در این کشور نیز وجود دارد.


بر این اساس، دو سقوط اخیر بازارهای جهانی در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ میلادی نیز ناشی از نگرانی ها نسبت به آینده اقتصادی چین رقم خورد.


از سویی دیگر، هفته گذشته نیز قانون گذاران در این کشور سایه مقررات سخت گیرانه بر فعالیت های بانکی چین را بر بازار سهام این کشور گسترده کردند.


همچنین محدودیت بانک ها برای خرید اوراق مشارکت، محدودیت در میزان وام دهی بانک ها به مشتریان حقوقی به دلیل برتری در ترازنامه های آنها، از جمله مواردی بود که قانون گذاران این کشور با اعمال آنها، موجب محدودیت عملکرد بانک ها در چین شدند.


بر این اساس، شاخص CSI در چین که نشان دهنده میزان معاملات سهام شرکت های بزرگ در بورس شانگهای و شن ژن است با افت سه  درصدی همراه شد و بیشترین میزان افت روزانه را نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی از آن خود کرد.


دونگ شونژیاو، تحلیلگر اوراق بهادار در کارگزاری پاسفیک در این خصوص اظهار داشت: در نیمه اول سال سهام شرکت های بزرگ با رشد قابل توجهی همراه شد اما در نیمه دوم سال تصمیمات سرمایه گذاران نشان می هد که تمایل به نقدشوندگی بیشتر شده و افزایش سهام در پرتفوی، از اولویت های سرمایه گذاران نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر