رییس پژوهشکده بیمه خبر داد؛

برگزاری چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه در ۱۳ آذر ماه

رییس پژوهشکده بیمه گفت: چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه ١٣ آذرماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
کد خبر : ۷۸۲۸۱
همایش بیمه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیر صفری صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه که قرار است با عنوان "مدیریت ریسک و بیمه: الزامات، چالش ها و راهکارها" در روز بیمه برگزار شود، گفت: این همایش توسط پژوهشکده بیمه و با همکاری بیمه مرکزی، مشارکت شرکت ها و دستگاه های ذی‌ربط در ١٣ آذرماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.
وی افزود: علاوه بر مقامات و مسئولین اقتصادی، بیش از ٢ هزارو ٥٠٠ نفر از کارکنان صنعت بیمه، اساتید دانشگاه و نهادهای مربوط به حوزه ریسک حضور دارند.
رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه کمیته علمی این همایش از بین مدیران ارشد صنعت بیمه و اساتید دانشگاه انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: برای پذیرش مقالات، دو مرحله داوری بدون ذکر نام برگزار کردیم و معیارهای ما برای پذیرش مقالات کاملا علمی و منطبق بر کیفیت، اهداف، سوالات پژوهشی و روش های درست علمی بوده است. 
وی با اشاره به اینکه از ١٣٧ مقاله واصله ١٥ مقاله برای ارائه و ٣٢ مقاله برای ارائه به طور پوستری انتخاب شده‌اند، گفت: امسال با توجه به برگزاری ملی این همایش، مقاله خارجی نداشتیم. 
صفری ادامه داد: پنج پنل تخصصی مدیریت ریسک و بیمه درباره حوادث فاجعه آمیز؛ مدیریت ریسک و بیمه و صنعت انرژی؛ مدیریت ریسک و بیمه در صنعت حمل و نقل؛ مدیریت ریسک و بیمه در حوزه سلامت و مدیریت ریسک و بیمه در موسسات بیمه در این همایش برگزار می‌شود. 


رئیس پژوهشکده بیمه سه محور اصلی همایش سال جاری را علت و ضرورت مدیریت ریسک در جامعه؛ اهداف و انتظارات از همایش و نحوه برگزاری و برنامه ریزی برای اجرای آن عنوان کرد.


وی درباره موضوع همایش بیست و چهارم بیمه و توسعه اظهار داشت: حوادث فاجعه آمیز طبیعی چالش روز جامعه ما هستند زیرا ایران کشوری حادثه خیز به لحاظ حوادث فاجعه بار طبیعی است و حوادث انسانی گسترده ای را مانند آتش سوزی ساختمان پلاسکو، پتروشیمی بوعلی و پالایشگاه تهران و همچنین تصادف قطار سمنان – مشهد در سال گذشته شاهد بوده ایم.


صفری با بیان اینکه باید ریسک های طبیعی مناطق مختلف کشور را شناسایی و اولویت بندی کنیم، افزود: شدت و فراوانی زلزله در هریک از مناطق کشور با یکدیگر متفاوت است و باید درباره روش های پیش بینی، پیشگیری و آمادگی برابر ریسک ها بحث و بررسی انجام دهیم.


رئیس پژوهشکده بیمه با تاکید بر آموزش های همگانی و فراگیر برای آمادگی برابر ریسک های عمومی خاطرنشان کرد که روش های مدیریت بحران و اقدامات لازم برای پیشگیری قبل، در حین و بعد از حادثه باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا خسارات جانی و مالی به حداقل برسد. وی بر استفاده از سیستم های اطلاع رسانی و پیش هشدار از طریق سامانه های پیام کوتاه، شبکه های اجتماعی، ابزارک های تلفن همراه و سیستم های اعلان خطر تاکید کرد.


صفری 4 هدف کلی که همواره همایش بیمه و توسعه دنبال کرده است را «زمینه سازی گردهمایی صنعت بیمه و برقراری ارتباط بین بیمه و دانشگاه»؛ «اثرگذاری بر تصمیمات درون صنعت بیمه»؛ «تبادل تجربه و نشر دانش در حوزه ریسک و بیمه» و «آگاه سازی و فرهنگ سازی درباره ریسک و آموزش های عمومی درباره ریسک و بیمه» اعلام کرد.


رئیس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد که افکار عمومی را باید به زیان ها و پیامدهای ناشی از وقوع حادثه و اولویت دادن مدیریت ریسک در جامعه است زیرا جامعه هنوز به ریسک و زیان های مالی و غیر آن توجه ندارد و اولویتی برای آن ندارد.


وی ادامه داد که باید بدنبال تبیین و ترجمه منافع اقتصادی و غیر اقتصادی امنیت، آرامش و تبیین خسارت های به بی توجهی به ریسک باشیم. صفری تاکید کرد که در مدیریت ریسک همه نقش دارند و هیچ فرد یا دستگاهی نیست که بی نقش نباشد.


رئیس پژوهشکده بیمه در پاسخ به سوالی گفت: سال گذشته پژوهشکده بیمه طراحان صندوق بیمه حوادث طبیعی زلزله ترکیه را دعوت کردیم تا کارگاهی یک روزه برای ما برگزار کنند؛ همچنین بدنبال آوردن تعدادی از کارشناسان این موضوع از نیوزیلند بودیم که هنوز موفق نشده ایم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر