رکوردشکنی تالار شیشه ای ادامه دارد :

رونمایی از شاخص ۹۱ هزار واحدی بورس

شاخص بورس در ادامه رکوردشکنی ها، در پایان معاملات امروز با ۵۹۹ واحد افزایش وارد کانال 91 هزار واحد شد و به ۹۱ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.
کد خبر : ۷۸۲۹۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، داد و ستد سهام از سوی سهامداران در تالار شیشه ای امروز باعث ثبت یک رکورد تازه دیگر در این بازار شد به طوری که این متغییر با قرار گرفتن روی رقم ۹۱ هزار و ۲۵۵ واحد، باز هم در کمتر از یک هفته با سقف شکنی تازه، عدد جدیدی را در تاریخ بورس برای شاخص در عمر پنجاه ساله بازار سهام رقم زد.


نوسان شاخص ها


آمار معاملات امروز بورس نشان می دهد، شاخص کل با ۵۹۹ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۲۵۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۲ واحد رشد به ۲۹ هزار و ۲۵۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۶۳ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۶۵۴ واحد، شاخص بازار اول با ۷۳۴ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۹۷۹ واحد، شاخص بازار دوم با (۳۵۱) واحد کاهش به ۱۹۳ هزار و ۴۹۲ واحد، شاخص کل هم وزن با (۴) واحد افت به ۱۷ هزار و ۶۲۸ واحد و شاخص قیمت هم وزن با (۳) واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.


تاثیر نمادها در نماگر


افزون بر این، امروز ۵ نماد «فولاد با ۱۶۹ واحد، کگل با ۱۰۰ واحد، وامید با ۶۵ واحد و کچاد با ۶۰ واحد و پارسان با ۵۵» بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص گذاشتند.


تحرک شاخص صنایع


در مقابل شاخص صنایع روز جاری با رشد روبرو شدند به طوری که شاخص های «محصولات چوبی با ۲۳۸۰ واحد معادل ۴.۹۰ درصد به ۵۰ هزار و ۹۹۰ واحد، زراعت با ۱۳۹ واحد معادل ۲.۱۰ درصد به ۶ هزار و ۷۹۲ واحد، فلزات اساسی با ۸۱۸ واحد معادل ۱.۵۶ درصد به ۵۳ هزار و ۲۵۵ واحد، انتشار و چاپ با ۶۵۹۳ واحد معادل ۳.۴۴ درصد به ۱۹۸ هزار و ۲۴۸ واحد و محصولات کاغذ با ۳۱۶ واحد معادل ۲.۸۳ درصد به ۱۳ هزار و ۱۳۷ واحد رسید.


بیشترین افزایش و کمترین کاهش قیمت


این گزارش اضافه می کند که امروز نمادهای «قلرست، چفیر، وبانک، وامید، کفرا، خزر و کگل» با افزایش ۴.۶۶ تا ۴.۹۱ درصدی بیشترین رشد قیمتی را به ثبت رساندند.


همچنین نمادهای «خموتور، رتکو، غالبر، غاذر، مرقام، حفارس و سغرب» با کاهش قیمت بین ۴.۰۵ تا ۴.۸۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را در تابلوهای معاملاتی شکل دادند.


بازگشایی و توقف نمادها


این گزارش می افزاید، امروز با دستور ناظر بازار، نماد شرکت های «ایران ارقام، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، سرمایه گذاری صنعت و معدن و موتوژن » باز و نماد شرکت های «لیزینگ رایان سایپا وبهنوش ایران» متوقف شد.


بر این اساس، در پایان معاملات امروز بورس در ۸۵ هزار و ۶۵۷ دفعه، یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون سهم به ارزش ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۴ هزار و ۹۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر