21 شهريور 1397 - 13:09
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

نرخ سود بانکی تعیین و تکلیف شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از رفتار خودسرانه برخی بانک ها در افزایش نرخ سود بانکی انتقاد کرد و گفت: حجم بالای نقدینگی فعلی جامعه تیکه عملکرد برخی بانک ها است.
کد خبر : ۹۱۲۴۰
غلامعلی جعفرزاده

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در خصوص افزایش خودسرانه نرخ سود بانکی گفت: افزایش نرخ سود بانکی تاثیر مستقیم بر افزایش نقدینگی داشته از اینرو نباید برخی بانک ها با رفتارهای خودسرانه اقتصاد کشور و شبکه پولی و بانکی را با مشکل مواجه کنند.


نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه بزرگترین مشکل فعلی کشور در مباحث مختلف سکه و دلار وجود نقدینگی سرکش و سرگردان است، افزود: بخشی از این نقدینگی واقعی و بخشی دیگر شبه واقعی است.


وی ادامه داد: در تولید و افزایش این نوع نقدینگی و لجام گسیختگی آن برخی بانک ها به ویژه بانک های خصوصی مقصر بوده اند که متاسفانه خسارت های آن را اکنون مردم می پرداخته و سود را آنها برده اند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه انتظار داریم بانک مرکزی قاطعانه با رفتارهای خودسرانه برخی بانک ها برخورد کند، گفت: با توجه به پایان یافتن بحث اصلاحات نظام بانکی در مجلس نرخ سود بانکی نیز مانند بسیاری از مشتقات آن کنترل خواهد شد. جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه بانک مرکزی باید با اتخاذ تدابیری مناسب جلوی زاد و ولد نقدینگی را بگیرد، افزود: مجلس در طرح اصلاح نظام بانکی به دنبال این موضوع نیز بوده است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طرح فعلی مجلس بسیار قوی تر از لایحه دولت در حوزه اصلاح نظام بانکی بوده است، گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح نظرات کارشناسان دانشگاهی و مراکز پژوهشی اخذ شده و از ین رو این طرح از پختگی و انسجام کافی برخوردار است به گونه ای که دیگر بحث ربا، نرخ سود بانکی و مواردی از این دست به طور کامل حل شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر