25 شهريور 1397 - 12:40

تلاش مجلس برای ضابطه مند تر کردن شرایط اخذ سپرده های ارزی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تدوین طرحی برای ضابطه مند سازی سپرده های ارزی و همچنین ارایه تضامین کافی به سپرده گذاران در مجلس خبر داد.
کد خبر : ۹۱۳۹۱
عزت الله یوسفیان ملا

 به گزارش ایبِنا، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به سرنوشت سپرده های ارزی در کشور، گفت: متاسفانه مردم اعتماد خود را به این نوع سپرده گذاری از دست داده اند از این رو توفیقی در این راستا حاصل نشده است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه سرمایه گذاری در حوزه سکه و حواشی که برای خریداران ایجاد شد به بی انگیزگی مردم به سپرده گذاری ارزی منجر شده است، افزود: مردم فکر می‌کنند با این نوع سپرده گذاری دولت به تفتیش اموال و دارایی های آن ها خواهد پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه لازمه جذب سپرده های ارزی در ابتدا جلب اعتماد عمومی است، تصریح کرد: در این راستا مجلس با تدوین طرحی در پی اخذ تضامین کافی از بانک مرکزی برای سپرده گذاران ارزی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با قانونی شدن سپرده ارزی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی خواهان اطلاع از موجودی مردم است از بین می رود، گفت: مردم باید نسبت به آینده سپرده گذاری ارزی خود مطمئن شوند زیرا سابقه ای در این باره مبنی بر بدعهدی بانک ها در پرداخت سپرده ها به صورت ریالی وجود داشته است.
یوسفیان ملا ادامه داد:با قانونی شدن سپرده ارزی در مجلس اعتماد مردم نیز به این نوع سپرده گذاری بیشتر شده و وضعیت بازار ارز نیز از این تلاطم ها تهی خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورتی که طرح مجلس در حوزه سپرده ارزی با فوریت همراه شود به طور حتم به زودی زود مصوب شده و برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر