05 مرداد 1398 - 18:30

الزام حرکت کشور در مسیر رشد و توسعه

رییس اتاق بازرگانی بیان داشت: حرکت در مسیر رشد و توسعه از سوی کشورها دیگر امروزه انتخاب نیست، بلکه الزام به شمار می‌رود
کد خبر : ۱۰۲۴۵۳
غلامحسین شافعی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در همایش آینده کار و کارآفرینی با اشاره به حضور کسب و کارهای جدید گفت: حرکت در مسیر رشد و توسعه از سوی کشورها دیگر امروزه انتخاب نیست، بلکه الزام به شمار می‌رود؛ عدم حرکت در این مسیر به معنای عقب افتادگی است.


وی ادامه داد: کارآفرینی نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف مختف اقتصادی جوامع دارد؛ میانگین سنی کارآفرینان در کشور ۳۱ سال است و سرعت رشد بسیار بالا است، اما مشکلات در حوزه کسب و کار از جمله عدم تحرک و رشد اقتصادی و قوانین باعث بیکاری، ورشکستگی و فرار مغزها می‌شود.


شافعی خاطر نشان کرد: ایران در حوزه بهره برداری از استعدادها با وجود عدم دسترسی به بازارهای بین الملل روبرو است که کشور را در آینده با چالش مواجه می‌کند. رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه کارآفرینی زمانی معنا پیدا می‌کند که زیرساخت‌ها مورد نیاز تامین و فراهم شود، اظهار داشت: باید مسیر برای کسب و کارهای نوین و کارآفرینان جدید فراهم شود، نیاز به فرش قرمز نیست بلکه معتقدم با زمین خاکی بدون سنگلاخ می‌توان رشد کرد و اقتصاد کشور را توسعه داد.


در ادامه این نشست، حسین سلاح، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس آمار اعلام شده جهانی، شاخص نوآوری در ایران با سرعت مطلوبی در حال ارتقا، اما این در حالی است که آمارها بیانگر ۴ پله نزول به صورت سالانه در حوزه شاخص بهبود کسب و کار است؛ دولت باید شرایط فعالیت کسب و کارها را تسهیل کند تا کسب و کارها با خلاقیت بتوانند ارزش خلق کنند.


وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران به دنبال حمایت از کارآفرینی و ایده‌های جدید است که در همین راستا برخی مشکلات حل شده و تلاش می‌شود تا مشکلات دیگر حل شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر