جزییات عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام داروپخش در فرابورس

تعداد ۶۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد سهام شرکت داروپخش به‌ عنوان چهاردهمین عرضه اولیه، با نماد معاملاتی «دتوزیع» فردا یکشنبه ۲۱ مهرماه در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۰۶۷۵۹
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مدیر عامل شرکت داروپخش در شصت ‌وچهارمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس با اعلام این که این شرکت، وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است اظهار داشت: در سطح منطقه تنها یک شرکت در ترکیه رقیب شرکت داروپخش ایران است و توسعه زیرساخت ها و تنوع سبد محصولات از برنامه های آینده این شرکت است.


رشد ۳۵ درصدی فروش


محمدرضا مرادی در ادامه افزود: در شش ماهه ابتدای سال ۹۸ فروش محصولات شرکت با ۳۵ درصد رشد همراه بوده که این روند نشان دهنده آن است که بازدهی سهام داروپخش از چشم انداز خوبی برخوردار است. همچنین فروش شرکت در سال ۹۷ بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و سود خالص آن بیش از ۷۷ میلیارد تومان بوده است.


مزیت نسبی


وی در این نشست خبری اعلام کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی توزیع دارو در همه بیمارستان ها داروخانه های کشور بزرگترین مزیت نسبی شرکت داروپخش است که این مساله ارتقای بازدهی سهام شرکت را در پی دارد.


محدوده قیمت عرضه سهام


 در این نشست خبری درباره جزئیات عرضه اولیه ۱۰ درصدی شرکت داروپخش اعلام شد که این میزان سهام در محدوده قیمتی ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ تومانی برای هر سهم عرضه می شود.


سهمیه خرید سهامداران حقیقی و حقوقی


افزون بر این سهمیه ۱۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده و مدیر و متعهد این عرضه نیز شرکت کارگزاری صبا تامین با سقف تعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه است.


سرمایه فعلی


لازم به ذکر است سرمایه شرکت داروپخش در بدو تاسیس ۵۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.


حوزه فعالیت «دتوزیع»


افزون بر این شرکت داروپخش به عنوان بزرگترین شرکت پخش دارویی از نظر سهم بازار، ۲۸ اسفند سال ۷۵ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و موضوع فعالیت اصلی این شرکت طبق ماده دو اساسنامه شامل تهیه و تدارک انواع دارو و مواد دارویی و شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فراورده های بیولوژیک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم درمانی، مواد غذایی و اقلام مشابه از داخل و خارج و توزیع و فروش سراسری آنها می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر