13 شهريور 1395 - 12:07

تعاملات بین المللی ضروری است

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در میزگرد "تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین‌الملل" بر نقش تعیین کننده "ساختار" و "نیروی انسانی چند مهارته بانک‌ها" در تعاملات بین‌المللی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۸۳۵
 تعاملات بین المللی ضروری است

به گزارش روز شنبه شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ( ایبِنا) و به نقل از  روابط عمومی بانک اقتصادنوین، حسن معتمدی در این میز گرد که در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی برگزار شد، گفت: مهمترین بحث در تعامل نظام بانکی با بانک‌‌های بین‌المللی ساختار بانک‌های داخلی است که بسیار تعیین کننده است.
وی افزود: تحریم‌ها در طی سال‌های گذشته زمینه فاصله نظام بانکی با بانک‌های خارجی را فراهم کرده، هرچند برخی از بانک‌ها در آن دوره ارتباطات محدودی داشتند ولی این ارتباطات به گونه‌ای نبود که بانک‌های داخلی ساختار خود را منطبق با نظام بانکی بین‌المللی تنظیم کنند.
وی با اشاره به اینکه در دوره فعلی عمق ارتباطات تعیین کننده خواهد بود، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده زمینه برقراری ارتباط موثر نظام بانکی با بانک‌های معتبر بین‌المللی فراهم شده که این موضوع در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه به نقش تعیین کننده نیروی انسانی در تعاملات بانکی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین الزامات تعامل نظام بانکی با بانک‌های معتبر بین‌المللی نیروی انسانی کار آزموده چند مهارته است که باید توسط بانک‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: در بحث نیروی انسانی لازم است جهت گیری آموزش ضمن خدمت کارکنان بانک‌ها به سمت پرورش نیروی‌های چند مهارته با توجه به نیازها سوق یابد.
معتمدی همچنین با اشاره به لزوم رفع نقاط ضعف نظام بانکی، گفت: تعاملات بین‌المللی در قالب گروه خدمات صورت می‌گیرد و در این راستا لازم است ساختار حوزه‌های مالی، ریسک و مبارزه با پولشویی بانک‌ها با الگوی استانداردهای بین‌المللی مورد بازنگری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر همه این موارد، بحث اطلاعات نیز در تعاملات بین‌المللی بانک‌ها بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود، بانک‌ها باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
معتمدی گفت: مقیاس بانک‌های بزرگ داخلی در مقایسه با بانک‌های بین‌المللی، کوچک و ناچیز است، در چنین فضایی به نظر می‌رسد بانک‌ها می‌توانند در قالب طرح‌های مشترک نسبت به برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی اقدام کنند، ضمن اینکه ادبیات بانک‌های داخلی در عرصه بین‌الملل بانکداری، باید واحد باشد.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین به بحث کفایت سرمایه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: کفایت سرمایه از جمله شاخص‌های معتبر در تعاملات بین‌المللی بانکی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
در میزگرد "تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین‌الملل" علاوه بر مدیرعامل بانک اقتصادنوین، دکتر مرتض الله داد معاون اقتصادی اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، دکتر محمد مهدی بهکیش دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل، دکتی محمود ختایی اقتصاددان، دکتر عیوضلو استاد دانشگاه و دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.
بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی به همت موسسه عالی بانکدرای طی روز های 9 و 10 شهریور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر