رشد دو درصدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس در هفته منتهی به ۱۱ بهمن، کار خود را با رسیدن به پله ۵۴۰۴ واحد و ثبت رشد ۲.۲ درصدی به پایان رساند.
کد خبر : ۱۱۱۱۴۶
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در هفته‌ای که سپری شد ارزش، حجم و تعداد معاملات فرابورس، هر سه صعودی بودند. بر این اساس ارزش معاملات با ثبت حدودا ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در این هفته، حدود ۲۹ درصد از هفته گذشته بیشتر بود.


همچنین حجم معاملات نیز به رغم کمتر بودن تعداد روزهای معاملاتی در این هفته، حدود ۶ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت به طوری که ۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ورقه جابجا شد که این تعداد در قالب ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار دفعه معامله صورت گرفت.


افزون بر این، تعداد معاملات نیز در این هفته روندی صعودی نسبت به هفته گذشته داشت و با ۴۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل کار خود را پایان داد. با این حال بازارهای مختلف فرابورس در هفته منتهی به ۱۱ بهمن ارزش معاملاتی مختلفی داشتند و هر یک سهمی متفاوت در این زمینه به دوش کشیدند.


بازار ابزارهای نوین مالی بازاری بود که با اختلاف نسبت به سایرین در صدر ارزش معاملات قرار داشت، این بازار که ابتدای این هفته میزبان فروش اوراق منفعت دولتی به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال بود توانست با مجموع ارزش معاملات در حدود ۶۱ هزار میلیارد ریال، رشد ۸۷ درصدی نسبت به هفته گذشته داشته باشد.


مشاهده اطلاعات جزئی‌تر از این بازار نیز نشان از افزایش قابل ملاحظه ارزش معاملات اوراق بدهی نسبت به سایر ابزارها اعم از اوراق گواهی مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله دارد. در رتبه دوم ارزش معاملات بازارهای فرابورسی، بازار دوم فرابورس قرار داشت که به رغم کسب این عنوان، نسبت به هفته گذشته افت ۳ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال بود.


در رتبه سوم نیز بازار پایه قرار داشت که با حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال معامله و رشد ۱۷ درصدی نسبت به هفته گذشته، کار خود را به اتمام رساند. در این بازار نیز تابلوی‌های زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را طی هفته گذشته میزبانی کردند.

برچسب ها: فرابورس شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر