متاثر از پاندمی ویروس کرونا؛

ضرر ۴.۹ میلیارد دلاری صنعت هوانوردی چین در سه ماهه دوم سال

صنعت هوانوردی چین با ضرر ۳۴.۲۵ میلیارد یوآنی (۴.۸۹ میلیارد دلار) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و با اندکی اختلاف نسبت به سه ماهه نخست، بیشتر و بیشتر در بحران مالی ناشی از پاندمی فرو رفت.
کد خبر : ۱۱۵۹۹۳
هواپیما

به گزارش ایبِنا از رویترز، براساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC)، در سه ماهه نخست سال، این صنعت که شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و سایر شرکت‌های هوانوردی را در برمی‌گیرد، ۳۸.۱ میلیارد یوآن از دست داده‌است.


صنعت هوانوردی چین با پشتوانه احیای بازار مسافرت داخلی پس از تحت کنترل درآمدن گسترده اپیدمی در این کشور، نسبت به سایر کشورها با سرعت بیشتری از قرنطینه مرتبط با کووید-۱۹ احیا شد.


براساس اعلام CAAC، اما شمار مسافران نشان می‌دهد که این بخش همچنان با سطوح پیش از پاندمی فاصله زیادی دارد. تعداد مسافران در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۴۲.۴ درصد افت داشت و به ۳۰۷۴ میلیون نفر رسید که البته در مقایسه با ریزش ۵۲.۶ درصدی در ماه مه به مراتب بهبود پیدا کرد.


تعداد مسافران در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۴۵.۸درصد افت کرد.


برخی از خطوط هوایی چین با هدف افزایش ورود نقدینگی به تازگی مسیرهای تخفیفی را راه اندازی کرده اند که مسافران را قادر می‌سازد تا به طور نامحدود در داخل کشور و با کمترین محدودیت‌های جابجایی ، سفر کنند.


شرکت هواپیمایی چاینا ایستر ایرلاینز، نخستین شرکت چینی بود که در ماه ژوئن اقدام به فروش بلیت با عنوان «هرکجا که می‌خواهید پرواز کنید» کرد؛ طرحی که شرایط سفرهای نامحدود داخلی در آخر هفته‌ها را تا پایان سال برای مسافران فراهم می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر