24 آبان 1396 - 12:41
مدیرعامل بانک سپه:

فعالیت بانک سپه همسو با سیاست‌های کلان دولت

مدیرعامل بانک سپه با اعلام پنج راهبرد اعلام کرد: همسویی با سیاست‌های کلان دولت یکی از اهداف بنیادی این بانک است.
کد خبر : ۷۷۷۲۰
بانک سپه

به گزارش ایبِنا، کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در مجمع این بانک، ضمن تشریح فعالیت های این بانک در سال ۹۵ و مقایسه شاخص های آن با سال ۹۴ اظهارداشت: با توجه به رشد چشمگیر شاخص های بانک و با تلاش و کوشش همکاران سود بانک در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با رشد مواجه بوده است.


چقازردی گفت: همسویی با سیاست های کلان دولت، نقش آفرینی در اقتصاد ملی و بین المللی، ایفای مسئولیت های اجتماعی، پایبندی به اخلاق حرفه ای و مشتری مداری و همچنین نوآوری در رقابت پذیری به عنوان ارزش های بنیادین بانک مطرح است.


وی افزود: کل سپرده های بانک از مبلغ ۵۰۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در پایان سال ۹۴ به ۶۴۷ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در پایان اسفند ۹۵ رسیده است. وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه گفت: حجم تسهیلات اعطایی در پایان اسفند ۹۴ از ۳۵۰ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال به ۴۰۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در اسفندماه ۹۵ رسیده است. بانک سپه در سال ۹۵ از لحاظ رشد تسهیلات اعطایی، رتبه دوم را دربین ۵ بانک بزرگ تجاری کسب کرده است.


چقازردی با بیان اینکه بانک سپه ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به بخش های مولد اقتصادی پرداخت کرده است، گفت: اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب و کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد ریال و در بخش صنعت و معدن و گردشگری ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.


مدیرعامل بانک سپه، با اشاره به کاهش ۱.۸ واحد درصدی نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات اعطایی گفت: نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطایی بانک سپه با ۱.۸ واحد درصد کاهش از ۱۲.۱ درصد در پایان سال ۹۴ به ۱۰.۳ درصد در پایان اسفند ۹۵ تقلیل پیدا کرده است.


وی ادامه داد: بانک سپه در اجرای سیاست های بانک مرکزی مبنی بر حفظ ثبات و کاهش نرخ در بازار بین بانکی نرخ سود خود را از ۲۱.۳ درصد در سال ۹۴ به ۱۸.۳ درصد به طور میانگین در سال ۹۵ کاهش داد.


چقازردی با اشاره به رشد ۴۷ درصدی سرمایه بانک سپه افزود: سرمایه بانک از رقم ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال با افزایش معادل ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال رسیده که این امر بهبود نسبت کفایت سرمایه و شاخص های نظارتی را در پی داشته است.


وی افزود: با ثبت سرمایه فوق، سرمایه نقدی بانک از ۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال به ۴۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال افزایش یافته است. چقازردی به رشد ۷۴ درصدی فعالیت های ارزی بانک سپه اشاره کرد و گفت: حجم فعالیت های ارزی بانک در سال ۹۵ بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.


مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک برای ایجاد رونق و خروج از رکود در سال ۹۵ حدود ۲۹ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۳ هزار و ۸۱۶ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است. وی افزود: سهم بانک سپه از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط حدود ۸.۷ درصد است. این امر با توجه به سهم حدود ۵ درصدی بانک از کل تسهیلات و کل سپرده های نظام بانکی کشور، نشان دهنده اهتمام ویژه این بانک، در راستای حمایت از تولید و اشتغال زایی است.


چقازردی گفت: بانک سپه در سال ۹۵ نسبت به اعطای ۵ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۴۳ درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک سپه به رشد ۱۶۸ درصدی فروش املاک مازاد تملیکی بانک سپه اشاره کرد و افزود: در اجرای تکالیف ابلاغی از سوی نهادهای ناظر و بانک مرکزی مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه شده در بخش اموال و املاک مازاد تعداد ۱۸۵ رقبه «مِلکی که به کسی سپرده می شود که تا پایان عمر از آن بهره ببرد» بالغ بر ۴۹۹ میلیارد ریال از دارایی های مذکور در سال ۹۵ به فروش رسیده که این تعداد نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۶۸ درصد رشد داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر