30 آبان 1396 - 09:45
آشنایی با مفاهیم اقتصادی-۳۳/

تصمیم گیری صحیح با سر و سامان یافتن داده‌ها

با پیشرفت تکنولوژی، داده و اطلاعاتی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند مدیران و کارمندان را در تصمیم گیری صحیح یاری کند.
کد خبر : ۷۷۹۲۶
داده

به گزارش ایبِنا، با پیشرفت تکنولوژی برخی مفاهیم بیش از گذشته به گوش می خورد و یا مفاهیم جدید است که پیش از این وجود نداشته و با رشد و پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف این مفاهیم نیز ایجاد شده که هوش تجاری یا سازمانی و بیگ دیتا از جمله این مفاهیم است.


هوش سازمانی به همه شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها، عملکرد اثربخش و مطمئن بدون دردسر اضافی و هزینه‌های اجرائی زیاد و سعی و خطا به دست آورند.  دسترسی فوری به همه اطلاعات، که در فرمت قابل استفاده به آن نیاز دارید. نه تنها افراد و کارمندان سازمان IT بلکه همه مدیران و تصمیم‌گیران، می‌توانند از آن استفاده کنند.



راهکارهای هوش تجاری مدیران سازمان ها را قادر می‌سازد تا با استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد و نمایش مقادیر این شاخص ها در داشبورد های مدیریتی و همچنین استخراج گزارش های تحلیلی و تصمیم ساز از بین داده های موجود در بانک های اطلاعاتی نرم افزار های اجرایی شده، از وضعیت سازمان در جنبه های مورد نظر آگاهی یافته، فرصت‌ها و تهدید های کسب‌ و کار را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند.


این راهکارها با انجام فرایند جمع آوری، یکپارچه سازی و پایش اطلاعات بانک های اطلاعاتی نرم افزار های عملیاتی و انتقال آن به انباره داده بستر لازم جهت تصمیم گیری سریع، دقیق و کاملاٌ صحیح مدیران را فراهم می آورد


داده عظیم یا بیگ دیتا


Big data اصطلاحی است برای مجموعه داده های حجیم که بزرگ، متنوع، با ساختار پیچیده و با دشواری هایی برای ذخیره سازی، تحلیل و تصویرسازی (نمایش)، پردازش های بیشتر یا نتایج است. پروسه تحقیق بر روی داده های حجیم جهت آشکارسازی الگوهای مخفی و راز همبستگی ها، تجزیه و تحلیل big data نامیده می شود. این اطلاعات مفید برای سازمان ها و شرکت ها در جهت کسب بینش غنی تر و عمیق تر و موفقیت در رقابت کمک می کند.


به همین دلیل اجراهای big data نیاز دارند تا در صورت امکان، تحلیل شوند و به طور دقیق اجرا شوند. این گزارش خلاصه ای از محتوای big data، هدف، مثال ها، روش ها، منافع و چالش ها ارائه می دهد و در خصوص نگرانی های حفظ حریم خصوصی در big data بحث می کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر