19 آذر 1396 - 10:10

منابع عمرانی بودجه ۹۷ معادل ۳۶۸ هزار میلیارد تومان تعیین شد

لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور با منابع عمرانی بودجه ۳۶۸ هزار میلیارد تومان و درآمدهای مالیاتی و گمرکی و سایر ۱۹۳ هزار میلیارد تومان توسط رییس جمهوری تقدیم مجلس شد.
کد خبر : ۷۸۷۷۵
رییس جمهور مجلس بودجه 97

به گزارش ایبِنا،  همچنین قیمت نفت در لایحه بودجه بر اساس بشکه‌ای ۵۵ دلار و با نرخ تسعیر ارز که درواقع یک نرخ حسابداری است، هر دلار ۳۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.  


هزینه‌های جاری دولت در لایحه بودجه با رشد ۸.۹ درصد همراه بوده و طرح‌های عمرانی با ۱۵ درصد کاهش و طرح‌های تملک دارایی مالی با ۴۴.۸ درصد افزایش همراه است.  


از سویی دیگر، بر اساس تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۷، دولت قصد دارد مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها مصوب سال ۸۸ با انواع روش های نقدی و غیر نقدی بین خانوارهای هدف و کالاها توزیع کند. این رقم نسبت به رقم ۴۸ هزار میلیارد تومانی سال قبل کاهش قابل توجه داشته است.


بر این اساس از رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای سال ۹۷ قرار است ۲۳ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی توزیع شود.


همچنین ۷ هزار میلیارد تومان در قالب سیاست کاهش فقر مطلق از طریق بهزیستی و کمیته امداد توزیع می شود. همچنین ۳۷۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش سلامت و ۳۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه نان در نظر گرفته شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر