بانک سرمایه گذاری فرانسه به دنبال دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی

مدیر کل بانک دولتی سرمایه گذاری «بی پی آی فرانس» فرانسه گفت: سیستم جدیدی را برای فروش کالاهای فرانسوی به ایران ایجاد کرده ایم که نیازی به دلار برای تسویه حساب نیست.
کد خبر : ۸۱۴۶۶
بانک فرانسوی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «نیکولاس دوفوراک» مدیر کل بانک دولتی سرمایه گذاری «بی پی آی فرانس» فرانسه گفت: روشی را ایجاد کرده ایم که می تواند تجارت با ایران را همزمان با اجتناب از اقدامات محدود کننده آمریکا، ارتقاء دهد.


به گفته این بانکدار ارشد، سیستم جدیدی برای ارائه وام به ایرانیانی که قصد خرید کالاها و خدمات فرانسوی را دارند، در نظر گرفته شده که دلار آمریکا در آن نقشی ندارد.



«دوفوراک» گفت: فرانسه در آستانه شروع ارائه اعتبارات یورویی به منظور صادرات کالاهای این کشور به خریداران ایرانی است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی کارهای زیادی برای آماده سازی این طرح انجام گرفت و برای ورود مان به ایران سخت کار می کنیم.


مدیر کل بانک دولتی سرمایه گذاری «بی پی آی فرانس» فرانسه گفت: بر اساس این برنامه جدید، استفاده از دلار آمریکا کنار گذاشته می شود و با این شیوه می توان تحریم های آمریکا را دور زد.


این طرح کاملا مجزا از گردش پول است و یک مسیر اعتباری تقریبا ۱.۵ میلیارد یورویی برای قرار دادهای احتمالی با صادر کنندگان فرانسوی علاقمند وجود دارد. «نیکولاس دوفوراک» تصریح کرد که ممکن است این اعتبارات در ماه می یا ژوئن فراهم شوند.  


بر پایه این گزارش، پیش از این در سال ۲۰۱۴ میلادی گروه بانکداری «بی ان پی پاریباس» فرانسه به دلیل همکاری با ایران، کوبا و سودان و نقض قوانین تحریم آمریکا تقریبا ۹ میلیارد دلار جریمه شده بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر