اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه با اتخاذ تصمیم سیاسی، تحریم ها علیه مسکو را برای یک دوره ۶ ماه دیگر تمدید کرد.
کد خبر : ۸۷۶۹۵
اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، شورای اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپا اعلام کرد که رهبران کشورهای عضو این اتحادیه با اتخاذ تصمیم سیاسی، تحریم های اقتصادی علیه روسیه را برای ۶ ماه دیگر تمدید کردند.


در همین حال یکی این منبع اعلام کرد که بحث و گفتگوی بسیاری کوتاهی درباره روسیه، اوکراین و «توافقات مینسک» داشتیم که در نهایت منجر به تصمیم سیاسی برای تمدید تحریم ها برای یک دوره ۶ ماه دیگر علیه روسیه شد.


همچنین برخی از دیپلمات های اروپایی اعلام کردند که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه بصورت اجمالی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نسبت به اجرای «توافقات مینسک» در اوکراین مطلع کردند و تحریم های وضع شده علیه روسیه مرتبط با این توافقات است. یکی از منابع گفت: تغییراتی وجود ندارد، بنابراین تحریم ها ادامه پیدا می کنند و بدون تغییر به وقت خود باقی می مانند.


بر همین اساس، تحریم های اروپا علیه روسیه شامل محدویت های صدور ویزا نسبت به شهروندان روسی، تحریم های اقتصادی علیه شماری از شرکت های دولتی روسیه در بخش نفت، مالی و دفاعی  و نیز اعمال اقدامات محدود کننده علیه منطقه «کریمه» است. البته این تحریم ها از سال ۲۰۱۴ میلادی توسط اروپا علیه مسکو اعمال شده اند.


همچنین تحریم های اقتصادی و صدور ویزا برای یک دوره ۶ ماه دیگر تمدید شدند و اقدامات بازدارنده علیه کریمه یکبار در سال اجرا می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر