22 مرداد 1397 - 11:53

مراسم اختتامیه جشنواره امین الضرب برگزار شد

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره رسانه ای- فرهنگی امین الضرب با حضور مسعود خوانساری و علاالدین میرمحمدصادقی رییس و نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.
کد خبر : ۸۹۸۶۱
اتاق تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری در این مراسم در سخنانی در این مراسم گفت: ٢ سال پیش بحث سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی را تحت عنوان همایش امین الضرب را برگزار کردیم و امیدواریم این همایش به طور سالیانه برگزار شود.


وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و رسانه ای امین الضرب گفت: قصد داریم هر ساله همایش رسانه ای را درمردادماه و همایش کارآفرینی را در دی یا بهمن ماه برگزار کنیم.


رییس اتاق بازرگانی با اشاره به سابقه بیش از ١٣٠ ساله اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی (مجلس امین التجار) حتی قبل از مشروطه و تاسیس مجلس ملی شکل گرفت.خوانساری به روند داوری آثار امین الضرب گفت: داوران خوبی را انتخاب کردیم و بهترین آثار را در حوزه های مختلف شناسایی کردند.


رییس اتاق بازرگانی بر لزوم همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.خوانساری با اشاره بسته اول ارزی دولت از ٢٢ فروردین گفت: از فروردین ماه چندین و چند دستورالعمل از سوی دولت صادر شد که بعد از مدتی تغییرکردند. وی افزود: هریک از این بخشنامه ها و دستورالعمل ها درباره سرنوشت یک بازرگان، تولیدکننده یا کارآفرین موثر هستند.


علاالدین میرمحمد صادقی نایب رییس اتاق بازرگانی هم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: برگزاری همایش امین الضرب سنت حسنه ای است که امیدوارم سالانه برگزار شود.وی از خبرنگاران و روزنامه نگاران خواست تا فرهنگ قدرشناسی از کارآفرینی را در جامعه توسعه دهند.


ارسال آثار و شناسایی آثار برتر در این همایش از شش ماه پیش در ٤ رشته گزارش، مصاحبه، خبر و تیتر برتر آغازشد.این جشنواره با هدف معرفی آثار برتر رسانه های نوشتاری و الکترونیک درباره کارآفرینی برگزار شد.


رشد جامعه در گرو خبرنگاران جسور است


فریدون وردی نژاد سفیر اسبق ایران در چین نیز در این مراسم گفت: همواره دولت و سازمان های دولتی برگزاری چنین همایش هایی را برعهده داشت اما برگزاری همایش رسانه ای امین الضرب توسط بخش خصوصی حرفه ای تر و دقیق تر است.وی شماری از مشکلات رسانه ها، خبرنگاران و روزنامه نگاران را برشمرد و افزود: خبرنگاران با مشکلات و محدودیت های فراوان معیشتی، سیاسی و اقتصادی رو به رو هستند.


وردی نژاد گفت: امروزه رسانه ها با شهروند-خبرنگاران که به واسطه شبکه های اجتماعی تبدیل به خبرنگاران غیرحرفه ای شده اند، باید رقابت کنند.


مدیرعامل اسبق ایرنا گفت: زمانی که مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بودم، تنها خبرگزاری کشور ایرنا بود؛ در مصاحبه ای خواستار تاسیس خبرگزاری های دیگر توسط بخش خصوصی شدم که چند روز بعد از آن دادگاه مرا احضار کرد که چرا چندین درخواستی کرده ای؟ اما خوشبختانه امروز بیش از ٦٠ خبرگزاری عمومی و تخصصی در کشور فعال هستند.


وی از دیگر مشکلات جامعه خبری رپرتاژ آگهی و تبلیغات روابط عمومی های کشور دانست و افزود: انتشار این گونه خبرها فایده ای برای رسانه ها و دستگاه ها و شرکت ها نخواهد بود و بهتر است در تقسیم آگهی ها، با رانت مقابله شود.وردی نژاد اظهار داشت: جامعه ای که خبرنگاران آن محافظه کار و محدود باشند، رشد نخواهد کرد؛ خبرنگاران جسور باعث ایجاد رشو و پویایی در جامعه می شوند.


همچنین مدیرعامل اسبق ایرنا پیشنهاد تشکیل سندیکایی از خبرنگاران توسط بخش خصوصی شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر