19 شهريور 1397 - 19:40

افت شاخص‌ها در بورس چین و هنگ کنگ

افت شاخص ها در بازار چین و هنگ کنگ در حالی به ثبت رسید که شاخص ها در بازار ژاپن با رشد نسبی رو به رو شدند و بازار استرالیا و کره جنوبی نیز با نوسان شاخص ها همراه بودند.
کد خبر : ۹۱۱۴۰
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا، بازارهای آسیایی نخستین روز کاری هفته را با روندی نوسانی آغاز کردند. به نظر می رسد تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تنگ شدن عرصه واردت محصولات چینی، بازارهای این منطقه را سبزپوش نگه داشت


اما تاثیر شگرف قیمت سهام اپل بر شاخص نزدک و بازار آمریکا موجب شد این متغیر معاملاتی بدترین عملکرد خود را نسبت به ماه مارچ به ثبت برساند. در حالی که، اپل در آخرین گزارش خود اعلام کرد که وضع تعرفه های ترامپ بر روی واردات محصولات چینی، موجب تأثیر زیادی بر محصولات تولیدی این شرکت گذاشته است.


اما در سوی دیگر، انتخابات سوئد موجب نوسان در قیمت ارز رایج این کشور شده است. فرضیاتی در خصوص تغییر رویه سیاسی این کشور مطرح است در حالی که دولت سوئد به صورت علنی از هیچ کدام از نامزدها حمایت نکرده است. در این بازارها، شاخص تاپیکس ژاپن بارشد ۰.۲ درصدی همراه شد در حالی که بورس هنگ کنگ افت ۰.۹ درصدی شاخص اصلی را به ثبت رساند. شانگهای چین با افت ۰.۶ درصدی رو به رو شد


همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، شاخص دلار در روندی صعودی اما آرام، فعالیت خود را آغاز کرد. هفته گذشته آمریکا آمارهای مربوط به اشتغال ماهانه را منتشر کرد و ارقام امیدوار کننده از این آمار باعث رشد شاخص دلار شد. به همین سبب تداوم خوشبینی به این آمارها باعث شروع صعودی شاخص دلار شد. اما این شاخص مهم بین المللی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به جنگ تجاری، از روند صعودی بازماند و اکنون با افت ۰.۰۷ درصدی به سطح ۹۵.۳۱ رسیده است.


اداره آمار چین امروز در گزارشی اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه آگوست، با نرخ رشد سالانه ۲.۳ درصدی همراه شده است. در بخش شاخص قیمت تولید کننده نیز ارقام با رشد نسبت به پیش بینی ها همراه شده است.


همزمان با انتشار این آمارها بسیاری چشم انداز شروع معاملات عمده کامودیتی ها را مثبت ارزیابی کردند، اما نگرانی ها از سرانجام جنگ تجاری آمریکا و چین ترمز رشد قیمتی کالاهای اساسی را کشید و این محصولات را وارد محدوده منفی کرد.


در پایان هفته گذشته رییس جمهورآمریکا اعلام کرد وضع تعرفه وارداتی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی احتمالا بزودی اجرایی می‌شود. ترامپ همچنین تهدید کرد که ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نیز ممکن است مشمول پرداخت تعرفه تجاری کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر