21 شهريور 1397 - 16:20

شاخص فرابورس ۴.۴ درصد رشد کرد

شاخص فرابورس ۴.۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۹۱۲۵۴
99

به گزارش ایبِنا، آخرین روز کاری هفته سوم شهریورماه در فرابورس با رشد ۴.۴ درصدی شاخص کل فرابورس همراه بود و بدین ترتیب آیفکس با ۷۵ واحد صعود توانست کانال ۱۷۰۰ واحدی را فتح کند و در ارتفاع تاریخی ۱۷۷۱ واحدی قرار گیرد.


به موازات رشد چشم‌گیر آیفکس که بخشی از آن تحت تاثیر معاملات مثبت در نمادهای «مارون»، «ذوب» و «زاگرس» بود، حجم و ارزش مبادلات روزانه فرابورس نیز قابل توجه بود به طوری که شاهد دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۸ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال بودیم.


همچنین امروز ۲۱ شهریور ماه در پی دادوستد ۴۸۵ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم، بیش از ۴۳ درصد از حجم کل مبادلات فرابورس در روز جاری به این دو بازار اختصاص یافت که این حجم از مبادلات ثبت ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریالی را برای این بازارها رقم زد. معامله‌گران سهام در بازار پایه نیز ۶۰۶ میلیون سهم را در ۵۱ هزار و ۶۰۰ نوبت دادوستدی مبادله کردند که ارزش کل این مبادلات در سه تابلو بازار پایه بر یک هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال بالغ شد.


ترین‌های فرابورسی


رصد بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی نشانگر آن است که نماد «ساینا» از گروه شیمیایی‌ها بیشترین رشد قیمت را در روز جاری تجربه کرده و بعد از آن نماد «ذوب» در عین حال که پُربیننده‌ترین نماد امروز بوده، رتبه دوم را از نظر بیشترین رشد قیمتی از آن خود کرده است.


در سمت مقابل دو نماد «زشگزا» و «دبالک» به ترتیب متعلق به شرکت‌های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و مواد اولیه دارویی البرز بالک با بیشترین افت قیمتی تا سقف ۴.۴ درصد روبرو شدند. از سوی دیگر نماد «نطرین» که روز گذشته شاهد عرضه اولیه آن در بازار دوم بودیم و نماد «شغدیر» که در تیرماه به عنوان نخستین عرضه اولیه امسال فرابورس به تابلو معاملات بازار اول آمد، امروز بیشترین تقاضا را از سوی معامله‌گران به خود اختصاص دادند.


مبادلات ۵ هزار میلیارد ریالی اوراق


رصد بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس از دادوستد ۱۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال حکایت دارد که این حجم از دادوستدها در ۸ هزار و ۶۷۹ نوبت معاملاتی دست به دست شده است.


در نهایت از رویدادهای مهم مربوط به اوراق می‌توان به موکول شدن عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۷۰۴» که قرار بود امروز انجام شود، به روز شنبه ۲۴ شهریورماه اشاره کرد که این خبر از سوی مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس اعلام شد.


برچسب ها: فرابورس رشد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر