ریزش ۴۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش شدید شاخص کل بورس که با بیش از ۴۴۰۰ واحد افت همراه بود و عقبگرد این متغیر به کانال ۱۷۱ هزار واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۳۹۴۸
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


ریزش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با افت دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۴۶۰) واحد سقوط معادل (۲.۵۴) درصد به ۱۷۱ هزار ۲۵۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۲۹۸) واحد ریزش معادل (۲.۵۴) درصد به ۴۹ هزار ۸۷۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۹۷) واحد کاهش معادل (۰.۷۰) درصد به ۲۷ هزار و ۹۶۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۳۹) واحد افت، معادل (۰.۷۰) درصد به ۱۹ هزار و ۷۱۳ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۳۷۷) واحد کاهش، معادل (۲.۳۳) درصد به ۱۸۳ هزار و ۱۰۶ واحد، شاخص بازار اول با (۳۳۷۹) واحد افت معادل (۲.۶۰) درصد به ۱۲۶ هزار و ۵۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۸۴۲۹) واحد ریزش معادل (۲.۴۳) درصد، به ۳۳۹ هزار و ۱۲۷ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد «فولاد با (۴۵۹) واحد، فارس با (۴۳۷) واحد، کگل با (۳۲۸) واحد، فملی با (۲۹۵) واحد، پارس با (۲۸۹) واحد، پارسان با (۲۱۹) واحد و وامید با (۲۱۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با کاهش گسترده مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « خودرو با ۷۹۲ واحد رشد معادل ۳.۹۲ درصد به ۲۱ هزار و ۱۲ واحد، دستگاه های برقی با (۲۵۵۵۵) واحد صعود معادل (۳.۵۸) درصد به ۶۸۸ هزار و ۹۵۲ واحد، فلزات اساسی با (۴۲۸۷) واحد کاهش معادل (۳.۷۰) درصد به ۱۱۱ هزار و ۷۲۵ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۱۹) واحد افت معادل (۴) درصد به ۴۷۹ واحد، کانه فلزی با (۲۴۲۰) واحد کاهش، معادل (۴.۰۴) درصد به ۵۷ هزار و ۴۹۰ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۸۰۴) واحد افت معادل (۴.۲۰) درصد به ۱۸ هزار و ۳۳۸ واحد، حمل و نقل با (۲۱۷) واحد ریزش معادل (۴.۳۴) درصد به ۴ هزار و ۸۰۰ واحد» رسید.


کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «زمگسا، سهگمت، خزر، خمحرکه، سنیر، قمرو و وبشهر»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شپدیس، شبریز، شپنا، سخزر، پارس، فاسیمین و شکربن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۳۱ هزار و ۶۴ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۷۰۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۵۱ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر