19 فروردين 1398 - 16:09

آیفکس ۲۴۱۲ واحد شد

معاملات فرابورس روز جاری با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۲۰۸ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال و رشد نزدیک به دو واحدی شاخص کل و رسیدن به ۲۴۱۲ واحد رسید.
کد خبر : ۹۸۷۳۱
99

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز فرابورس بازارهای اول، دوم و پایه به ترتیب شاهد دادوستد ۶۰، ۵۳۰ و ۵۴۸ میلیون سهم بودند که ارزش این معاملات ارقام ۲۰۸، ۱۵۷۵ و ۱۴۶۴ میلیارد ریال بود.


در این سه بازار روز جاری برخی نمادها بازگشایی و متوقف شد. بدین ترتیب نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر پس از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی در خصوص نوسان قیمت سهام، بانک شهر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد  شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شدند.


در سمت مقابل نماد معاملاتی «بزاگرس» و «زماهان» به دلیل نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد در نماد اصلی متوقف شدند. همانطور که اشاره شد آیفکس در معاملات امروز رشد ۱.۸۸ واحدی را تجربه کرد.


نمادهای مثبت اثرگذار بر این نماگر روز جاری شامل مارون (۳.۷ واحد)، ذوب (۲.۲۱ واحد)، شراز (۲ واحد) بودند. بر این اساس در پایان بازار امروز شاخص کل فرابورس در سطح ۲۴۱۲ واحدی ایستاد.


در جدول نمادهایی با بیشترین نوسان قیمت در بازار سهام نیز دو نماد «حسینا» و «کرمان» در حالی با حدود ۵ درصد رشد قیمت، بالاترین افزایش قیمت را در میان سایر نمادهای مورد معامله تجربه کردند که نمادهای «زشگزا» و «زبینا» با بیشترین افت قیمتی روبه رو شدند.


در این میان نماد سهامی ذوب‌آهن نیز ضمن آنکه پُربیننده‌ترین نماد شناخته شد، با مبادله بیش از ۳۴۱ میلیون سهم به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال، بالاترین رقم معاملات را در میان سایر نمادها در تمامی بازارهای فرابورس به خود اختصاص داد.


روز جاری همچنین بازار ابزارهای نوین مالی تغییر مالکیت ۳۵ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال را به ثبت رساند. در این بازار تمامی اسناد خزانه اسلامی مورد معامله با نرخ موثر بازده تا سررسید ۲۰.۳۸ تا ۲۲.۶۷ درصد و نرخ بازده ساده ۱۹.۹۱ تا ۲۶.۱۹ درصد روبرو شدند. از سوی دیگر اوراق تسهیلات مسکن نیز در قیمت‌هایی در دامنه ۲۰۵ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر