04 آذر 1398 - 09:36
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

سیاست‌های سنجیده بانک مرکزی در بازار ارز جواب داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آرامش کنونی بازار ارز مدیون سیاست‌های سنجیده بانک مرکزی است.
کد خبر : ۱۰۸۸۸۶
بازار ارز پس از فروکش نوسانات

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه آرامش نسبی بازار ارز مدیون سیاست گذاری های به موقع بانک مرکزی است، گفت: با تصمیمات کارشناسی بانک مرکزی، بازار ارز و سکه در مسیر نظم گیری بوده و این ثبات به سایر بخش ها نیز سرایت خواهد کرد.


نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار اقدام مهمی است که علاوه بر بانک مرکزی سایر دستگاه ها نیز باید همکاری داشته باشند، افزود: انتظار می رود در خصوص ساماندهی نرخ های مختلف در بازار تیم اقتصادی دولت از الگوی ثبیت نرخ ارز استفاده کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ساماندهی عملکرد بانک ها نیز موضوع مهم دیگری است که بانک مرکزی باید به آن ورود کند، تصریح کرد: در حوزه نظارت بیشتر بر بانک ها از حیث نحوه ارایه تسهیلات و همچنین نرخ سودهای بانکی موضوعی است که باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود.


وی با تاکید بر اینکه سیاست گذاری های مقطعی و حتی بلندمدت لازمه ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است، گفت: در شرایط فعلی نسخه های کوتاه مدت بازار را ساماندهی کرده، اما باید برای مواقعی که تقاضاهای هیجانی نیز رخ می دهد برنامه مداری صورت بگیرد.


کعبی با بیان اینکه تداوم اختصاص ارز دولتی برای تامین مایحتاج ضروری مردم لازم است، افزود: در شرایط فعلی باید مسیر ساماندهی اقتصادی با توجه به نیازهای معیشتی مردم در دستور باشد تا رضایتمندی از سیاست گذاری ها افزایش یابد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه جلوگیری از تنش قیمتی در بازار نیازمند همکاری همه دستگاه ها از جمله اتاق اصناف، فرمانداران و استانداران است، گفت: یک دستگاه به تنهایی نمی تواند اقتصاد کشور را از تلاطم های فعلی برهاند، از اینرو همکاری و تعامل همه سازمان ها را می طلبند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نیز به عنوان دستگاه قانونگذار آماده همراهی تیم اقتصادی دولت برای بهبود شرایط است.

برچسب ها: بانک مرکزی ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر