17 فروردين 1399 - 15:37

گریز موقت از جنگ نفتی؛ آرامکو به ارزش عرضه اولیه خود بازگشت

شرکت آرامکو عربستان به طور موقت از آشفتگی و آثار ناشی از جنگ نفتی درگرفته مابین ریاض و مسکو نجات یافت و موفق شد تا ۱.۷ تریلیون دلار ارزشی را که در عرضه اولیه سهام خود به دست آورده بود، بازیابی کند.
کد خبر : ۱۱۲۹۹۹
آرامکو

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، ارزش سهام این غول نفتی امروز (یکشنبه) با رشد ۲.۸ درصدی به ۳۲.۵۵ ریال عربستان رسید. قیمت سهام آرامکو در ماه گذشته در مقطعی حتی به زیر قیمت عرضه اولیه یعنی ۳۲ ریال رسید و بدنبال گسترش شیوع ویروس کرونا و همچنین جنگ نفتی، در همین سطوح دست به دست شد.


آرامکو که در کانون جنگ نفتی ریاض و مسکو قرار دارد، اعلام فهرست قیمت ماهانه نفت خود را که قرار بود امروز منتشر شود، به چند روز دیگر موکول کرد. این وقفه به آرامکو اجازه می‌دهد تا در انتظار نشانه‌ای امیدوارکننده از نشست پنجشنبه هفته جاری ائتلاف اوپک پلاس بنشیند؛ نشستی که قرار است به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص کاهش سطح تولیدات برگزار شود.


قیمت نفت آخر هفته جاری و با امید به توافق تولیدکنندگان مبنی بر کاهش تاریخی میزان تولیدات، بیشترین جهش هفتگی را ثبت کرد. اگرچه نفت خام برنت در سال جاری حدود ۵۰درصد ارزش خود را از دست داده اما آرامکو ۱۶ مارس اعلام کرد که همچنان تمایل دارد تا در سال ۲۰۲۰ دستکم ۷۵ میلیارد دلار مابین سهامداران خود توزیع کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر