20 فروردين 1399 - 08:29

بزرگ‌ترین شرکت نفتی آمریکا هزینه‌های خود را ۳۰درصد کاهش می‌دهد

شرکت اکسون موبیل از کاهش سرمایه‌گذاری افسارگسیخته خود در صنعت شیل، گاز طبیعی مایع شده (LNG) و استخراج نفت از اعماق دریا و کاهش ۳۰درصدی سرمایه هزینه‌ای خود در سال جاری کاهش خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۰۶۰
اکسون موبیل

به گزارش ایبِنا از رویترز، بدنبال اعمال محدودیت‌های مسافرتی توسط کشورها، صدور دستور تعطیلی کسب و کارها و فرمان «در خانه بمانید» توسط دول در راستای مهار شیوع ویروس کرونا، غول‌های نفتی جهان هزینه‌های سرمایه خود را برای سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۲۰درصد کاهش داده‌اند. تولیدکنندگان نفت در جریان فشاری مضاعف، شاهد کاهش حدود ۶۰درصدی قیمت نفت در سال جاری بودند و این در حالی است که تقاضای سوخت به شکلی چشمگیر در حال کاهش است.


«دَرِن وودز» مدیر اجرایی شرکت اکسون موبیل گفت: تاکنون چیزی شبیه به این را ندیده‌ایم.


وی در ادامه گفت که بزرگ‌ترین تولیدکننده آمریکایی نفت، که ماه گذشته نسبت به کاهش چشمگیر هزینه‌های خود متعهد شده بود، هزینه سرمایه‌ای خود را برای سال ۲۰۲۰ روی ۲۳ میلیارد دلار تنظیم کرده و در صورت لزوم آن را بیشتر کاهش خواهد داد.


پیش‌تر انتظار می‌رفت اکسون موبیل که سال گذشته ۲۶ میلیارد دلار هزینه کرده بود، این رقم را در سال جاری به ۳۳ میلیارد دلار برساند.


علاوه بر این، به گفته وودز، این شرکت انتظار داشت تا هزینه‌هایش در چند سال آتی مابین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار نوسان کند اما با توجه به شرایط کنونی هزینه‌های خود را برای سال ۲۰۲۱ نیز کاهش خواهد داد.


اکسون بلافاصله هزینه‌های خود را در صنعت شیل آمریکا نیز کاهش خواهد داد؛ جایی که در سال ۲۰۱۷ برای حفاری در میدان نفتی «پرمین بِیسن» ۶میلیارد دلار به عنوان اجاره پرداخت کرده بود و هم‌اکنون ۵۸ دکل حفاری در این منطقه در اختیار دارد.


کاهش ۳۰درصدی هزینه‌های اکسون موبیل از آنچه دیگر غول‌های نفتی جهان همچون شورون، رویال داچ شل، آرامکو و بی‌پی انگلیس اعلام کرده بودند، تجاوز کرد.


شرکت‌های مذکور پیش‌تر از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی هزینه‌های خود خبر داده بودند.


بدنبال درگرفتن جنگ نفتی مابین مسکو و ریاض که متعاقبا به بخش انرژی لطمه وارد آورد، ارزش سهام اکسون موبیل در بازار  در سال جاری ۴۲ درصد ریزش کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر