08 بهمن 1399 - 10:12
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

ثبت چک از سال ۱۴۰۰ در سامانه صیاد الزامی می‌شود

سخنگوی اجرای قانون چک از الزامی شدن ثبت چک از سال ۱۴۰۰ در سامانه صیاد خبر داد.
کد خبر : ۱۲۱۶۱۳
مراحل ثبت، تائید و انتقال چک بر اساس طرح جدید بانک مرکزی تشریح شد

آمنه نادعلی زاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه از سال ۱۴۰۰ ثبت چک در سامانه صیاد الزامی خواهد شد، گفت: چک های جدید نیز با طرح و رنگ متفاوت روانه بازار و ثبت آن در سامانه نیز اجباری می شود.


وی افزود: همچنین گیرنده چک نیز از دریافت چک که در سامانه صیاد ثبت نشده باید خودداری کند تا به منظور فرهنگ سازی و آشنایی مردم با سامانه صیاد بانک مرکزی، از ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ برنامک های موبایلی در اختیار مشتریان شبکه بانکی قرار داده شد تا مشتریان با استفاده از این برنامه ها نسبت به ثبت، تایید و انتقال چک در این سامانه استفاده کنند.


سخنگوی اجرای قانون چک ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اختیاری بودن ثبت چک ها برای مشتریان فراهم شده است، مردم اقبال جدی از این برنامک های موبایلی داشته باشند تا به هنگام اجرای اجباری قانون مشکلات کمتری داشته باشند.


نادعلی زاده افزود: در برنامک های موبایلی علاوه بر امکان ثبت، تایید و انتقال چک امکان استعلام وضعیت و سابقه صادرکننده چک امکان پذیر است. همچنین استعلام در وب سایت اصلی بانک مرکزی نیز امکان پذیر است و از طریق پیامک با سرشماره ۷۰۱۷۰۱ نیز امکان استعلام سابقه اعتباری صادرکننده چک نیز فراهم است.


وی در پایان تاکید کرد: با استعلام و نمایش رنگ های متفاوت، وضعیت اعتباری صادرکننده چک نیز نمایان خواهد شد.

برچسب ها: بانک مرکزی چک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر