10 اسفند 1399 - 13:29
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش ۸۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۶۰۱ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۰۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۵  واحدی به ۱۶ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۴۹۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه دهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۴۳ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۲۳۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۲۸ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، عدد ۴۳۲ هزار و ۳۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۷۱ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۸۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۳۲ واحد کاهش به رقم ۸۶۷ هزار و ۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۸۱۴  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، کگل، فملی، کچاد و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، ونوین، های وب و سصوفی، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲  میلیارد و ۷  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۱۹ هزار و ۱۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۴  هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد مرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، ونوین، کپشیر، غپاک و دکیمی بود. همچنین نماد معاملاتی های شسپا(نفت سپاهان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شبریز، شستا، فایرا، شبندر، فخوز و تنوین قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی بوعلی، سیتا، امین، ونوین، فولاد، سصوفی، های وب و سغرب به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی اپال، سپاس، پارند، پارند، سیتا، کمند و امین با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، فملی، خساپا، وتجارت، شپنا، شستا و خگسترخگستربیشترین حجم عرضه را داشتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر