12 اسفند 1399 - 14:09
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۴۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس در کانال ۱.۱ میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۶۴۶ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۴ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۷۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۵۶۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه دوازدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۱۲ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۴۶۱  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۸۸ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۳۱  هزار و ۶۱۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۲ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۰۸ واحد افزایش به رقم ۸۶۹ هزار و ۷۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۱۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، فولاد، کچاد، شبندر، فخوز، اپال و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شستا، خودرو و شتران، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۷ هزار و ۵۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۲۱۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فولاژ(فولاد آلیاژی ایران) با ۵.۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، سغرب، ستران، ساربیل و پاکشو بود. همچنین نماد معاملاتی کسرام(پارس‌ سرام) با ۱۴.۳۶  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خگستر، پارسیان، وپست، شیران، های وب و البرز قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، برکت، شپنا، فملی، خساپا، ثامید، خودرو و وتجارت به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی اپال، پارند، سپاس، کمند، امین، برکت و تاصیکوح با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پتایر، خبهمن، خگستر، کدما، حکشتی، خزر و افق بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «کانه فلزی»، «منسوجات»، «فراورده نفتی»، «سیمان» و  «فلزات اساسی» با روند صعودی همراه شدند و شاخص صنایع «خودرو» و  «اطلاعات و ارتباطات» با روند نزولی مواجه شدند.



برچسب ها: بورس شاخص کل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر