13 اسفند 1399 - 15:32
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در روز پایانی هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۳۰۱ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۷  هزار و ۹۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۸۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۶۰۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجیمن و آخرین روز هفته ( چهارشنبه سیزدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۶۵ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۳۰۷ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۹ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد، عدد ۴۳۱  هزار و ۲۵۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۷ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۷۲۰  واحد رسید.



همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۱۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۵۳۴  واحد کاهش به رقم ۸۶۲ هزار و ۲۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۷۵۲  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، شستا، فولاد، شپنا، تاپیکو و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، برکت، شسپا و شبهرن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس) با ۵.۳۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، شلعاب، وپست، ساروم و خاهن بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دتماد، سدور، شکربن، وتجارت، اخابر و فملی قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، شستا، بوعلی، ثامید، آبادا، فملی، وتجارت و فولاد به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، سپاس، شسپا، برکت، امین، کمند و وپست با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پتایر، خساپا، خگستر، خبهمن، حکشتی ، شپنا و وپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنعت «منسوجات» با افزایش همراه شد و شاخص صنایع «چند رشته ای ص»، «فراورده نفتی»، «فلزات اساسی»، «فنی مهندسی»، «رادیویی» و «محصولات چرمی» با روند نزولی مواجه شدند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر