16 اسفند 1399 - 13:57
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس باز هم قرمز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۱۷۲ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۷۴۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۹ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۶۵۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه شانزدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۳۱ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۹ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۹۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱۵ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.



همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۶  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۰۵ واحد کاهش به رقم ۸۵۴ هزار و ۸۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۶۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، شستا، شپنا، وبملت و وپاسار با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، فولاژ، شسپا و شبهرن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۵۸  میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۸ هزار و ۶۲۸  نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا(نفت سپاهان) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، شبهرن، چکاوه، غپاک و برکت بود. همچنین نماد معاملاتی وتجارت(بانک تجارت) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سغرب، وبملت، فملی، شتران، سفارس و خاهن قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، آبادا، ثامید، بوعلی، شپنا، وخارزم، برکت و پترول به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر