16 اسفند 1399 - 16:40

پرداخت سود سهام عدالت ۲۰۰ هزار تومانی

رییس سازمان بورس با اعلام پرداخت سود سهام عدالت ۲۰۰ هزارتومانی مربوط به سال ۹۸، گفت: سود سهام عدالت سال آینده بسیار بیشتر از امسال خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۲۶۵۸
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا و سیما؛ محمدعلی دهقان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت سود ۲۰۰ هزار تومانی برای سهام عدالت افزود: این سود متعلق به سال ۹۸ است و سود سال ۹۹ که سال آینده پرداخت می‌شود بسیار بیشتر خواهد بود.


وی اضافه کرد: عملکرد شرکت‌های بورسی، نشان می‌دهد سود آن‌ها در ۹ ماهه امسال سه برابر کل سال گذشته بوده است. دهقان با اشاره به ارزندگی قیمت بیشتر سهام در بازار سرمایه گفت: به تدریج فضای اقتصادی کشور نیز روشن‌تر می‌شود و امیدواریم بازار به این عوامل، واکنش مثبت نشان دهد.


رییس سازمان بورس تاکید کرد: در جهت افزایش قدرت نقد شوندگی اقداماتی مانند انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، انتشار اوراق خزانه، بازنگری در دستورالعمل بازار گردانی و تغییر حد نصاب صندوق‌های در آمد ثابت در دستور کار قرار دارد. وی همچنین درباره اعطای تسهیلات با وثیقه سهام گفت: زیر ساخت لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی برای این کار فراهم شده و بانک‌هایی که آمادگی داشته باشند می‌توانند اقدام کنند.


وی گفت: امروز بازار سرمایه با رشدی که داشته است در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی با نظام بانکی برابری می‌کند. دهقان افزود: اگر می‌خواهیم سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد و از رشد منفی سرمایه گذاری رها شویم، باید افق بلند مدت برای سرمایه گذار مشخص شود. اگر هر روز تصمیم جدید گرفته شود و مقررات را عوض کنیم فضا برای سرمایه گذاری مناسب نخواهد بود و سرمایه گذار نمی‌تواند برنامه ریزی کند.


دهقان دهنوی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری ضربه زیادی به شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زده است گفت: باید با این فضا مقابله کنیم. دهقان افزود: ابزارهای خوبی مانند اوراق بدهی برای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی از بازار سرمایه ایجاد شده و این ابزارها توسعه خواهد یافت. وی گفت: سعی می‌کنیم با توسعه نهادهای مالی مانند شرکت‌های تامین سرمایه و مشاوران سرمایه گذاری میزان تامین مالی از بازار سرمایه را در اقتصاد افزایش دهیم.


رییس سازمان بورس افزود: همچنین با کوتاه کردن فرایندها و ارائه ضمانت نامه‌های بانکی از طریق رتبه بندی شرکت‌ها می‌توان به این تامین مالی کمک کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر