19 خرداد 1397 - 11:45
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

مشکل نماد اعتماد الکترونیکی با آی پی‌های خارجی بررسی می‌شود

رییس سازمان توسعه تجارت الکترونیک ایران با اشاره به مشکل مشاهده ای نماد با آی پی‌های خارجی گفت: با توجه به اهمیت مشکل عدم مشاهده ای نماد در آی پی‌های خارجی این مسئله پیگیری و به زودی رفع می‌شود.
کد خبر : ۸۶۸۵۹
رمضانعلی صادق زاده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد نشانی از سوی سازمان توسعه تجارت الکترونیک ایران برای احراز صلاحیت و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و موبایل است؛ چند روز گذشته در فضای مجازی با انتشار تصاویری اعلام شد تا این مجوز دارای مشکلاتی در زمینه مشاهده در سایت برای کاربرانی است که دارای آی پی‌های خارجی هستند؛ در حقیقت افرادی که از نرم افزارهای VPN استفاده می‌کنند یا در کشورهای خارجی از یک سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی بازدید می‌کنند، قادر نیستند تا لوگوی مجوز ای نماد را برای بررسی وضعیت قانونی سایت مشاهده کنند که مشکلاتی را در احراز هویت و اعتماد کاربران برای خریدهای اینترنتی بعد از رواج گسترده از نرم افزارهای VPN در داخل کشور با توجه به فیلترینگ تلگرام به دنبال داشت.


در همین خصوص، رمضانعلی صادق زاده، رییس سازمان توسعه تجارت الکترونیک ایران به خبرنگار ایبِنا گفت: متاسفانه رویکرد برای ای نماد صرفا مشاهده با آی پی داخلی بوده و این مسئله در دستور کار قرار گرفته و بزودی با توجه به اهمیت موضوع رفع خواهد شد تا کاربران با آی پی‌های خارجی بتوانند لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی را مشاهده و با کلیک بر روی آن نسبت به صلاحیت و اطلاعات صاحب سایت مذکور  اطمینان داشته باشند.


رییس سازمان تجارت الکترونیک ایران تاکید کرد: تجارت ایران شتاب بسیار زیادی گرفته و هر روز بیشتر به سوی الکترونیکی شدن حرکت می‌کند که باعث شده تا امروزه تجارت الکترونیکی نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد؛ الکترونیکی شدن تجارت ایران یک واقعیت است و باید با این حوزه نظم برخورد شود.


وی افزود: در حال حاضر بخش مهمی از تجارت الکترونیک به سیستم پرداخت الکترونیکی و پرداخت در فضای مجازی مربوط است که امروزه حجم تراکنش‌ها در این حوزه نجومی است.


صادق زاده با اشاره به رویکردهای سازمان توسعه تجارت الکترونیکی خاطر نشان کرد: سازمان توسعه تجارت الکترونیکی ایران به عنوان زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره در راستای شفاف سازی و ایجاد چارچوبی نظامند در حوزه تجارت الکترونیکی فعالیت کرده است و صحبت‌هایی که با هدف تخریب این سازمان عنوان می‌شود صحت ندارد. مهم ترین مسئله در حوزه برخورد با سایت‌های دارنده درگاه پرداخت این است که این عملیات باید از سوی سیستم بانکی کشور و پلیس فتا انجام شود و سازمان توسعه تجارت الکترونیکی ایران صرفا برای سایت‌هایی که درگاه پرداخت دارند اما ای نماد ندارند می‌تواند تا پیگیری قانونی و به مسئولان اصلی اعلام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر