کسب درآمد ۶۵ میلیارد دلاری روسیه از توافق کاهش تولید اوپک

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: پیوستن روسیه به توافق کاهش تولید نفت اوپک منجر به افزایش ۶۵ میلیارد دلاری در آمد بودجه ای این کشور شد.
کد خبر : ۸۷۸۹۸
پرچم روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که توافق کاهش تولید نفت اوپک بیش از ۴ تریلیون روبل معادل تقریبا ۶۵ میلیارد دلار درآمد اضافی برای این کشور به دنبال داشته است.


در همین حال «کریل دمیتریوف» رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه ای با شبکه «ان تی وی» روسیه گفت: به لطف همکاری رییس جمهور «ولادیمیر پوتین» با پادشاه عربستان، روابط ۲ کشور در سطح بی نظیری است و این موضوع منجر به افزایش قابل توجه در بوجه روسیه می شود. معتقد هستیم که بودجه روسیه بیش از ۴ تریلیون روبل را به لطف این توافق با عربستان به دست آورده است.


در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت توافق کردند که تولید خود را برای یک دوره ۶ ماه تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این قرارداد ۲ بار تمدید شد و منجر به افزایش قیمت نفت از ۵۴ دلار در هر بشکه به ۸۰ دلار شد.  


همچنین بر اساس این توافق، روسیه تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. البته گمانه زنی هایی وجود دارد که نشان می دهد برخی از شرکت های روسی به دلیل اینکه این توافق، برنامه های توسعه ای تولید آنها را مختل کرده، نسبت به آن ناخرسند هستند.


بعد از اینکه تولید کنندگان اصلی نفت به خواسته خود برای افزایش قیمت نفت رسیدند، در ماه ژوئن سال جاری میلادی موافقت کردند که به تدریج تولید خود را به دلیل ترس از کمبود عرضه در بازار افزایش دهند. اوپک قرار است تولید خود را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد که از این مقدار افزایش، ۲۰۰ هزار بشکه توسط روسیه تامین خواهد شد.


برچسب ها: اوپک درآمد روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر