در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

اوراق گام؛ پل ارتباطی بین بورس و بانک مرکزی

اوراق گام؛ پل ارتباطی بین بورس و بانک مرکزی
کارشناس بازار سرمایه گفت: با ورود اوراق گام به بورسِ کالا، ارتباط بازار پول و سرمایه بهتر می‌شود.
کد خبر : ۱۴۱۹۰۳

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بیان کرد: اوراق گواهی اعتبار مولد یا گام مربوط به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی است که به تازگی وارد بورس کالا شده، این اوراق به مولدسازی بنگاه‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: استفاده از اوراق گام در بورس کالا به گسترش تامین مالی از طریق بورس به خصوص فرابورس کمک می‌کند، حتی بنگاه‌هایی که خارج از بازار سرمایه هستند می‌توانند با این بازار آشنایی پیدا کنند و از مزایای بورس بهره‌مند شوند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موضوع که تامین مالی از طریق اوراق گام نسبت به سایر روش‌های تامین مالی، کم‌هزینه‌تر است، گفت: تامین مالی از طریق اوراق گام نیاز به بروکراسی کمتری دارد و به نوعی جلوگیری از تامین مالی مضاعف است که در این روش به اندازه نیاز بنگاه، اوراق منتشر می‌شود. تمامی بنگاه‌های تولیدی و کسب و کار‌های کوچک می‌توانند از این روشِ تامین مالی استفاده کنند.


تنوع‌سازی در صورت‌های مالی با استفاده از اوراق گام


آسایش تصریح کرد: استفاده از اوراق گام در کنار سایر روش‌های تامین مالی، دست شرکت‌ها را برای تنوع سازی در صورت‌های مالی باز می‌کند، همچنین شرکت‌ها می‌توانند از اوراق گام جهت تنظیم ریسک مالی خود استفاده کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: استفاده از اوراق گام از منظر کلان از ایجاد تورم و خلق پول جلوگیری می‌کند که این روش نسبت به سایر روش‌ها مانند دریافت وام از شفافیت بیشتری برخورد دار است به دلیل اینکه میزان دریافت اوراق توسط بنگاه و تزریق آن به هر بخش مشخص است.

وی در پایان گفت: اوراق گام توانایی معامله شدن در بنگاه‌های مختلف را دارد که این امر باعث ایجاد اعتماد بین بانک و بنگاه می‌شود و این اعتماد در مجموعه تولیدی و اقتصادی کشور جریان خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر