قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت با تیره شدن چشم انداز تقاضا کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۱۹۶۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا در ساعت ۳:۴۲ صبح به وقت تهران، با ۷ سنت کاهش با ۸۷.۲۰ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت با ۱ سنت کاهش با ۹۲.۴۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

هم اوپک و هم وزارت انرژی ایالات متحده چشم انداز تقاضای خود را کاهش دادند. روز چهارشنبه اوپک، چشم انداز رشد تقاضای خود را در سال جاری بین ۴۶۰ هزار بشکه تا ۲.۶۴ میلیون بشکه در روز کاهش داده و دلیل آن هم اقدامات مهار کووید-۱۹ چین و تورم بالا بود.

وزارت انرژی ایالات متحده، انتظار خود را برای تولید و تقاضا در ایالات متحده و در سطح جهان کاهش داد. اکنون افزایش ۰.۹ درصدی مصرف ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می‌شود که کمتر از پیش بینی افزایش ۱.۷ درصدی قبلی است. در سرتاسر جهان، این وزارت، افزایش مصرف ۱.۵ درصدی را پیش بینی می‌کند که نسبت به پیش‌بینی رشد ۲ درصدی قبلی کاهش یافته است.

هفته گذشته، اوپک به همراه متحدانش شامل روسیه، با توافق کاهش عرضه ۲ میلیون بشکه در روز، قیمت‌ها را افزایش داد. بدتر شدن حوزه تقاضای نفت خام به افزایش ذخایر کمک می‌کند. بر اساس منابع بازار، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۷ اکتبر حدود ۷.۱ میلیون بشکه افزایش یافت.

 

بازار انرژی نیز تحت فشار افزایش ارزش دلار است. فدرال رزرو مطابق تعهدش به ادامه افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از تورم بالا، سود را افزایش داده و ارز ایالات متحده را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر کرده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر